OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Information om uppdraget: Vi söker nu för uppdrag hos vår kund tre personer som kan hoppa in i vår kunds first-linesupport vid sjukdom, utbildningsdagar och annan frånvaro hos ordinarie personal. Just nu skall en person i gruppen avancera vidare inom företaget varför behovet kommer att vara extra stort kommande månader. Vår kund är ett fartfyllt företag inom kontorsmaskinbranschen med mycket positiv energi och ett starkt kund- och säljfokus. Ingen dag är den andra lik och i ditt arbete kommer du ständigt att bemöta olika kunder med olika behov av hjälp och med olika kunskapsnivåer. Som firstline-support ingår du i en grupp om fyra personer som hjälper vår kunds kunder (företag) med deras frågor kring support på bl.a. kopiatorer, hårdvara och telefonilösningar. Samtalen är av olika karaktär och trycket är ofta högt under början av veckorna och under förmiddagarna. Beroende på din bakgrund kommer dina arbetsuppgifter att variera. Är du nybörjare kommer du inledningsvis att ta emot och registrera ärenden för att skicka dessa vidare till dina mer erfarna kollegor. Har du gedigen erfarenhet av att supporta varumärken som t.ex. Sharp, Panasonic och Ericsson kommer du snabbt att kunna ta hand om egna supportärenden. På vår kunds arbetsplats hjälps olika avdelningar åt och då receptionen och firstline-supportgruppen har ett nära samarbete letar vi efter dig som också kan tänka dig att hoppa in i receptionen någon enstaka gång. Vår kund har cirka 200 anställda och sitter i fräscha lokaler i Kista och supporten håller öppet mellan 07:30-18:00 måndag-fredag. Krav på person: Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice gärna som teknisk support (starkt meriterande är erfarenhet från support av kontorsmaskiner) och som kan hoppa in med kort varsel. Erfarenhet från att arbeta i administrationsprogrammet WinServ är starkt meriterande men inte ett krav. För vår kund är det viktigt att du har ett starkt kundfokus, en säljande inställning och att du har mycket energi och att du brinner för att lösa kunden problem. Du har en positiv inställning och klarar av att arbeta i en miljö som är i ständig förändring. Lite skinn på näsan hjälper dig också en bra bit på vägen. Då vår kund tar emot en del samtal från engelsktalande kunder är det viktigt att du känner dig bekväm med din engelska. Vi ser gärna att du bor så att du har lätt för att ta dig till Kista, och du har förståelse för att du kan bli inringd med kort varsel, ibland tidigt på morgonen. För en jämnare könsfördelning i gruppen välkomnar vi särskilt kvinnliga sökande. Start: Omgående Omfattning: varierande 8-80 timmar/månad, vår kund kommer att ha ett stort behov till och med februari Arbetstid: Varierande arbetstider, vardagar Plats: Kista Lön: 120: -/ h + semestersättning.