OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om AB SOLOM
AB SOLOM är Sollentuna kommuns största utförare inom vård och omsorg. Vi har ett brett utbud av tjänster och arbetar med såväl barn och ungdomar som vuxna. Vi är inte vinstdrivande utan hos oss används allt överskott för att utveckla och förbättra verksamheten. Vår strävan är att göra våra kunder mer än nöjda - en utmaning som kräver engagerade och professionella medarbetare. Läs mer om oss på www.solom.se
Har du behov av ett extrajobb och trivs med att arbeta flexibelt i olika miljöer, så kanske du är rätt person för oss!
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi timvikarier till AB SOLOMs Bemanningscenter för att kunna möta behovet av korttidsvakanser i våra verksamheter, främst på våra dagliga verksamheter inom LSS. Som anställd på AB SOLOMs Bemanningscenter får du möjlighet att arbeta som vikarie på olika arbetsplatser och blir därmed en viktig resurs för verksamheterna. Vi ser gärna att du har möjlighet att arbeta såväl dagtid vardagar som kvällar och helger. Även jour nattetid kan förekomma. Genom vårt system har du möjlighet att själva meddela vilka dagar och tider som du är tillgänglig och dessa matchas sedan mot de vakanser som uppstår.
Just nu har vi extra behov inom daglig verksamhet. Som timvikarie inom daglig verksamhet arbetar du med att ge anpassat stöd till våra deltagare. Du deltar i aktiviteter som utgår från deltagarens genomförandeplan och du dokumenterar i social journal.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
* Relevant gymnasieutbildning, t.ex. omvårdnadsprogrammet, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
* Erfarenhet av arbete inom LSS.
* Kunskap om tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande.
* Mycket goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift, då dokumentation är en viktigt del av arbetet.
Du är empatisk och pedagogisk som person och har förmågan att lösa olika situationer utifrån varje individs förutsättningar och behov. Vidare har du god samarbetsförmåga och god social förmåga. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift samt har god datavana och erfarenhet av dokumentation.
Inför tillsättning av tjänsten ska den sökande uppvisa ett giltigt utdrag från Polisens belastningsregister. Den sökande lämnar ett oöppnat kuvert till arbetsgivaren innan erbjudande om anställning ges.
Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Anställningsform: Intermittent anställning (så kallad "timanställning")
Omfattning: Deltid vid behov.
Arbetstid: Dagar, kvällar, och helger.
Tillträde: Omgående
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2018-11-30. Vi hanterar inkomna ansökningar löpande.
Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta Maud Sundberg, maud.sundberg(@)solom.se.
Vi undanber oss vänligen men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Affärsområdeschef Magnus Stenmark
08-579 219 77
Verksamhetschef Anne-Louise Vintberger
08-579 219 53
Arbetsledare Berit Breslin
08-579 219 59
Arbetsledare Johanna Paananen
08-579 219 56
Verksamhetschef Maria Olofsson
08-579 222 59
Verksamhetschef Petra Karlsson
08-579 219 77
Verksamhetschef Mona Björk
08-579 220 51
Verksamhetschef Maria Jeppsson
08-579 210 52
Verksamhetschef Lena Larnesjö
08-5792 24 53
Verksamhetschef Maria Jeppsson
08-579 210 52