OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido söker en person som tycker IT och teknik är det roligaste som finns. En person som känner sig bekväm i en akademisk omgivning och som trivs med att möta och hjälpa andra människor. Stämmer det in på dig? I så fall kanske du är personen som får möjligheten att arbeta extra som supporttekniker i mediecentret på ett statligt lärosäte i Stockholm. Vad kommer du att få göra? Som supporttekniker kommer du arbeta med frågor som rör nätverk, IP-telefoni samt i viss mån AV-teknik. Tekniken som används är i huvudsak Microsoftbaserad och för nätverk och IP-telefoni används produkter från Cisco. Du kommer att arbeta i skolans mediecenter som fungerar lite grann som en IT- och teknikverkstad. Där möter du och hjälper både studenter och lärare över disk med deras tekniska problem samt utför vissa administrativa sysslor. Du arbetar med att lösa kontoproblem i AD, fel i olika register, databasproblem samt vanligt förekommande IT-frågor som exempelvis problemlösning i populära mjukvaror som Microsoft Office. Vid svårare och komplexa problem samlar du in relevant information och författar en rapport som du sedan vidarebefordrar till enhetschefen. Vad bör du kunna? - Goda kunskaper i både mjuk- och hårdvara på både PC och MAC - Goda kunskaper i nätverk, AD, Cisco - Har du erfarenhet från arbete i helpdesk och/eller någon certifiering i Microsoft är det meriterande - Har du kännedom om Lotus domino är det mycket meriterande - Du bör ha en akademisk bakgrund, gärna pågående studier på universitet eller högskola i datateknik eller liknande - Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska Vem är du? Vi tror att du är en utåtriktad och trevlig person som är engagerad och hjälpsam. Du är vidare ordningsam och väldigt intresserad av datorer och teknik samt tycker om när du får dela med dig av dina kunskaper.