Vill du jobba hos oss som Nämndadministratör?

Arbetsbeskrivning

Beskrivning
Tycker du att det offentliga Sverige ska fungera rättvist och förutsägbart? Tycker du att det är viktigt att värna om demokrati och rättssäkerhet? Har du dessutom en bakgrund inom socialtjänst eller rättsvetenskap? Då kanske du är vår nye nämndadministratör?

Detta är ett spännande och omväxlande arbete.

Här på kommunstaben arbetar nämndsekreterare och förvaltningsassistenter tillsammans med kanslichefen för att sköta och utveckla bland annat nämndadministration och centrala utredningsfrågor samt är ett direkt stöd till förvaltningarna. Den vi nu söker kommer arbeta riktat mot socialnämnden. Det innebär att du är anställs vid kommunkansliet men också arbetar nära socialförvaltningens ledning och ingår ingår i dess ledningsgrupp. 

Arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för såväl nämndadministration som diarium och närarkiv inom socialförvaltningen. Dessutom kommer du att arbeta med utredningar för både socialförvaltningen och kommunövergripande. Exempel på olika arbetsuppgifter är: sekreterare i socialnämnd och individutskott, postöppning, sekreterare vid andra olika mötes konstellationer t.ex. pensionärs- och handikappråd, lokal samverkansgrupp och MBL-förhandlingar. Nämndadministratören ingår även i kommunens arbetsgrupp för hemsida. Handläggning av parkeringstillstånd ingår också i tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning gärna med inriktning mot offentlig rätt. Vi söker antingen en person med kompetens inom socialtjänst och med ett intresse av nämndadministration, eller en person med kompetens inom nämndadministration och med ett intresse av socialtjänst. I det vardagliga arbetet krävs god datavana, gärna erfarenhet från systemansvar. Erfarenhet av administrativt arbete i offentlig sektor är i det närmaste en förutsättning och erfarenheter av liknande arbete är meriterande. Körkort är önskvärt, men inte ett krav.  Andra egenskaper som söks är administrativ noggrannhet, förmåga att arbeta självständigt, ta ansvar och samarbeta med andra.

Arbetstid/varaktighet
Tjänsten är på heltid och med månadslön. Provanställning kan komma att tillämpas. Arbetstid är dagtid helgfri måndag till fredag.

För ytterligare upplysningar
Kontaktperson: Catrin Marsell, kanslichef, tel 0590-612 04 eller e-post: catrin.marsell@filipstad.se

Kontaktperson: Åsa Andersson, socialchef, tel 072-574 63 41 eller e-post: asa.andersson@filipstad.se

Facklig information
Kontaktperson Vision, Susanne Persson

Tel: 0590-616 19, 070-561 58 34

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 15 juni 2021, tveka inte utan sök redan idag!

 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

 

I Filipstad möter du en lugn miljö och en vacker natur. Vi erbjuder ett aktivt föreningsliv och möjlighet till många fritidsaktiviteter såväl kulturella som sportaktiviteter. Filipstads kommun är en stor arbetsgivare med ca 1 100 tillsvidareanställda. Här satsar vi på våra medarbetare, till exempel genom att erbjuda ett brett utbud av kostnadsfri träning och friskvårdsaktiviteter, läs mer om detta på ffa.filipstad.se


Vi har goda pendlingsmöjligheter med buss t ex Filipstad-Karlstad en buss/timme i vardera riktningen.


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunstyrelsen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2021
  • Ansök senast: 9 juni 2021

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024