Vill du jobba i en utmanande IT-support-roll på ledande IT-bolag?

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Nyckelord:, IT- support, First line, 1:st line, 2:nd line, helpdesk

Vill du jobba på ett av Nordens största IT-bolag i en utvecklande och utmanande support-roll? I IT-gruppen sitter man med 27 härliga kollegor som skojjar och hjälps åt i vardagen med att lösa alltifrån enklare frist-line- ärenden till mer komplexa sådana. Många har suttit på rollen i flera år och har massor mer att lära sig!

Företaget är beläget centralt i Stockholm med närhet till fina promenadområden, butiker och en härlig kajplats där man kan svalka sig med en glass i solen.

Gruppledaren är en pärla på att se, tillvarata och utveckla kompetensen hos sina medarbetare och ser till att alla utvecklas på det sätt de själva vill och kan!

Vår kund är en väletablerad och välkänd IT-leverantör som hjälper sina kunder bland annat inom områdena it-outsourcing, affärssystem, integrationslösningar samt datacenter. De söker nu nya unga driftiga personer som vill vara med och ta hand om drift, förvaltning och utveckling av hela eller delar av kundernas befintliga IT-miljö.

I denna roll är du en viktig medarbetare med mycket kundkontakt. Med ITILs processer och regelverk i grunden löser du, tillsammans med dina kollegor, kundernas problem och frågeställningar. I Servicedesk hanteras många olika typer av händelser. Du kommer bland annat sätta behörigheter, ge information, lösa problem samt vara leverantörens dagliga kontakt med beställarens användare. Målet är att ge kunden bra service genom professionellt bemötande, tät återkoppling och uppföljning samt att så snabbt som möjligt åtgärda kundens problem. Vidare ansvarar du för att verksamheten följer kundernas olika SLA:er.

Detta är en roll med stora möjligheter till personlig och kompetensmässig utveckling där ärenden kommer in av varierande svårighetsgrader, både gränsande mot 1:st som 2:nd line.


Din profil
Vi tror att du som söker denn tjänst vill utvecklas och använda dig av dina IT-kunskaper i en serviceinriktad roll inom IT. Vi tror också att du har arbetat inom kundservice tidigare och har ett genueint intresse och förståelse för IT och av att hjälpa männsikor. Du har goda kunskaper av Windowsmiljö och är van att på ett professionellt sätt hantera kunder och hjälpa dem till en snabb och smidig lösning.

Vi önskar även att du:

- Talar och skriver på svenska obehindrat.
- Har erfarenhet av kundservice
- Har ett genuint intresse och förståelse för IT
- Har goda kunskaper om Windowsprodukter
- Är en glad, driven och positiv medarbetare

Tycker du detta låter som en rolig roll för dig? Känner du igen dig i beskrivningen? Ansök redan idag!

Sista ansökningsdag
Intervjuer sker löpande under processen och tillsättning kan komma att ske omgående.
Vi ser fram emot din ansökan!

Om du har frågor om rollen är du välkommen att kontakta Carolina Löfgren på carolina.lofgren@maxkompetens.se eller på 070-611 02 75

Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 10 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 500 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB och ekonomi och redovisningsbolaget Multiekonomerna.



Om kunden
Kunden har som mål att ta positionen som nummer 1 på marknaden, både vad gäller kompetens och leverans.
Kundens uppdrag för att åstadkomma detta är att samla de absolut bästa i branschen. Deras kunder väljer den senaste tekniken där vi levererar de senaste lösningarna. De växer i kompetens och fortsätter ständigt att stärka upp sina team.

Jobba med individer som kan.
En av de främsta motivatorerna (om det nu fanns ett ord som hette så) är att få jobba med experter. Hos kunden omges du av kollegor som är riktigt vassa på det de gör.

Uppdrag i framkant.
De har riktigt roliga uppdrag. De får påverka, designa och hitta lösningar som förändrar deras kunders vardag och arbetssätt. Tillsammans driver de deras affär framåt.

This is the place to be.
Kundens kultur bygger på engagemang, intresse och frihet under ansvar. De arbetar i mindre team där närheten till bekräftelse erbjuder möjligheten att utvecklas precis inom det som du behöver och i den takt som passar dig.

De erbjuder.
En unik möjlighet att genomföra utmanande projekt. Spännande karriärmöjligheter och möjlighet att utvecklas och växa i din takt. Kompetenta och jordnära kollegor. En informell och "lätt att arbeta med" kultur. Konkurrenskraftig ersättning och slagkraftiga förmåner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 9 juli 2018

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024