OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Qbranch AB är idag Sveriges ledande drift- och konsultföretag inom Systems Management och erbjuder ett brett utbud av IT-tjänster.Qbranch Stockholm AB erbjuder kvalificerade tjänster inom t ex IT-drift, övervakning, Service Desk, IT-Outsourcing, klienthantering, projektledning, systemintegration samt informationssäkerhet.Qbranch s tjänster har bara ett fokus: skapa nöjda kunder genom att säkerställa tillgänglighet i IT-miljöer och få IT att fungera.De sitter i moderna lokaler på Lilla Essingen, läs mer på www.qbranch.se Detta innebär att du tar emot ärenden och frågor från företagets kunder via telefon och mail.Du hjälper till att lösa enklare problem själv och mer tekniska och avancerade ärenden skickar Du vidare till Second Line.Exempel på ärende kan vara vanlig användarsupport, nätverksproblem, problem med lösenord etc. Arbetets omfattning: Start omgående, uppdraget pågår under 3 veckor.Kontorstider. Utbildning: Meriterande men inte ett krav är teknisk utbildning Arbetslivserfarenhet/Kompetenskrav: Du har tidigare jobbat med kundsupport eller helpdesk och är van att arbeta med dator och telefon som redskap.Du har kunskaper i Windows, AD och Officepaketet samt ett brett tekniskt intresse. Personliga egenskaper: Du är en social och framåt person som tycker om att ha mycket kundkontakt i ditt arbete.Att arbeta i ett högt tempo är något Du sporras av och Du hanterar stressade situationer och korta men intensiva arbetstoppar på ett bra sätt.Vidare är Du en teamplayer som gärna hjälper dina kollegor och bidrar till en bra laganda. Intresserad? Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.