OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundtjänstmedarbetare i Borås
Vi söker just nu drivna kundtjänstmedarbetare på heltid till ett företag i Borås. Är du en självgående och serviceinriktad person som är nyfiken på datahantering, kundsupport och administration? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta eget ansvar? Då är jobbet som kundtjänstmedarbetare i Borås något för dig! Skicka in din ansökan idag och ta chansen att testa på hur det är att arbeta på ett modernt, expansivt och spännande företag!
Om rollen som kundtjänstmedarbetare
Du kommer att arbeta hos ett modernt, expansivt och spännande företag som är verksamt inom informations- och kommunikationsbranschen. Inledningsvis kommer ditt uppdrag att pågå i tillsvidare, men om alla parter är nöjda med samarbetet kommer du att bli överrekryterad till kunden.
I rollen kommer du först och främst att ta emot inkommande samtal och mejl och arbeta med felsökning och problemlösning. Utöver det kommer du även att jobba med merförsäljning. Arbetstiderna är dagtid måndag-fredag. Tjänsten är långsiktig, och startar med en betald utbildning.
Utvecklingsmöjligheter
Att jobba inom kundtjänst är ett bra sätt att komma in på ett företag och ett utmärkt sätt för dig att klättra uppåt i bolaget. Då det inte krävs någon tidigare erfarenhet har du möjlighet att utvecklas och bilda din egen roll som kundtjänstmedarbetare. Efter en tid som kundtjänstmedarbetare har man möjlighet till att nå andra positioner inom företaget, så som team ledare, utbildare eller mer fokusera på försäljning.
I jobbet ingår till exempel att
- Göra felsökningar
- Svara på inkommande samtal
- Ge kundsupport i ärenden och bra service
- Merförsäljning och teknisk support.
- Administrativa uppgifter kopplat till samtalen
Din profil
Vi välkomnar framför allt dig med kunskaper inom datahantering, kundsupport och administration att söka tjänsten, och ser även gärna att du har erfarenhet av att arbeta med service. Om du har erfarenhet av liknande arbete, är duktig på att uttrycka dig i skrift och har arbetat med försäljning tidigare ser vi det som meriterande.
I övrigt söker vi dig som
- Flytande i tal och skrift på svenska och engelska
- Driven, engagerad och målmedveten
- Serviceinriktad, gillar kundkontakt och tycker om att ge support
- Har lätt för att sätta dig in i nya arbetssätt och rutiner.
- Lösningsorienterad, noggrann och ansvarstagande
Det är meriterande om du
- Har tidigare erfarenhet från kundservice
- Har tidigare erfarenhet inom merförsäljning
- Har arbetat på en arbetsplats med mycket kundkontakt.
Om kunden
Kunden är ett modernt, expansivt och spännande företag som verkar inom informations- och kommunikationsbranschen. Uppdraget innebär således att du får in en fot hos en aktör i en bransch med mycket att erbjuda. Det finns även kompetens- och utvecklingsmöjligheter.
OM ANSTÄLLNINGEN
Placeringsort: Borås
Tjänstgöringsgrad: Heltid, Dagtid mån-fre ca. 8.30-17.30
Tillträde: Omgående
Lön: Fast lön enligt kollektivavtal med unionen + Provision
Startdatum: 29/5, 12/6, ev. 19/6
Lernia är vägen framåt
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.
2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är cirka 6 000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 10 000 jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på www.lernia.se