OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FÖRETAGSPRESENTATION Setra, Sveriges största träindustriföretag, säljer träbaserade produkter och lösningar till bygghandel och industriella kunder.Koncernen har 1400 anställda och omsätter ca 6 miljarder kronor ?varav ungefär 55 procent avser export till främst Storbritannien, Danmark, Tyskland, Spanien, Norge och Japan.Setra driver tretton sågverk, med en produktion om ca 2,3 miljoner kubikmeter sågade trävaror per år, och sex vidareförädlingsenheter för tillverkning av bland annat panel, lister, golv och limträbalkar.Setra har ca 2400 aktieägare varav de största är Sveaskog AB (50%), Skogsägarna Mellanskog ekonomisk förening (26%) och LRF, Lantbrukarnas Ekonomi AB (23%).Övriga aktieägare har tillsammans ca 1 procent av aktierna.Läs gärna mer på www.setragroup.se Vill du jobba med leveransplanering?Vi söker en medarbetare till kundservice i Gävle för ett längre vikariat (heltid) som kan komma att utvecklas till en tillsvidare tjänst.Gruppen du kommer att ingå i består av 12 medarbetare vilka har som huvudansvar att uppfylla och verkställa vad Setra har åtagit sig i affärskontrakt med externa och interna kunder.Kundservice är den sammanhållande länken mellan det operativa flödet från produktion till kund.Detta innebär bland annat: - Försäljningsadministration som ordermottagning, kontraktshantering, avrop, lastordrar, leveransbevakning, dokumenthantering och fakturahantering.- Att se till att leveranser genomförs i enlighet med kontrakt när det gäller volym, kvalitet, leveransvillkor och betalningsvillkor.- Leveransplanering/beställning av transporter baserat på avtal och offerter som upprättats av logistikfunktionen.- Att vara uppdaterad på status i produktionen och i god tid ge signaler till marknadsorganisationen om avvikelser och förseningar.- Dagliga kontakter med våra försäljningskontor i Europa och Asien.Vi söker dig som har minst treårig gymnasieutbildning eller motsvarande.Det är meriterande om du har tre till fyra års erfarenhet från produktordermottagning eller annat arbete med inslag av produktförsäljning och kundkontakt.Du skall hantera engelska i tal och skrift, flerspråkighet är önskvärt.Du ska ha goda datorkunskaper, meriterande är kunskaper i något av systemen Movex eller Timberbase.Vi ser gärna att du är självgående, ansvarstagande, pådrivande samt serviceinriktad.Tillträde omgående.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Löfrgen
Eva Boije
Olof Johansson
Fredrik Löfgren