Vill du jobba med lön och pension hos Insclear?

Vill du jobba med lön och pension hos Insclear?

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Du kommer arbeta i ett starkt team som arbetar både självständigt och gemensamt, varför vi lägger stor vikt vid hög samarbetsförmåga. Sedvanliga arbetsuppgifter innefattar implementering av nya kunder i Insclears system genom att exempelvis sätta upp löneberäkningar för pension. Löpande kontakt med löneadministratörer hos kunder är en naturlig del i dagliga arbetet och i ditt ansvarsområde ingår även utveckling av processer och förbättringar i interna system vilket ställer krav på att du har förståelse för hela processen i ett brett perspektiv.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Sundsvall eller i Stockholm.

Kvalifikationer och egenskaper

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du som söker är en lagspelare med ett analytiskt förhållningssätt, systemintresse och du bör tycka om att ständigt tänka i förändringsbanor. Vidare har du en känsla för service, är kommunikativ och tycker om att kommunicera internt såväl som externt. Du trivs i en roll med högt tempo där du har mycket eget ansvar och hanterar många olika kontaktytor.

Du kommunicerar tydligt men med en lyhörd och ödmjuk approach och du ser möjligheter där andra ser hinder. Du som söker är noggrann, effektiv och gillar att vara med och påverka och förbättra. Vidare lägger bolaget stor vikt vid din personlighet.

Vi söker dig som har:

- God vana att arbeta i system inom lön och pensionsadministration

- Mycket goda kunskaper inom Excel och dess användningsområden

- Erfarenhet av att analysera och kontrollera lönedata för beräkning av pension

Om företaget
Insclear AB bildades 2013 och är ett samägt dotterbolag till Söderberg & Partners och Max Matthiessen (via Insclear Holding AB). Med ett gemensamt bolag för administration kan vi erbjuda bättre och stabilare försäkringshantering. Vår affärsidé är att erbjuda svenska företag effektiva verktyg för kontroll, uppföljning och samordning av tjänstepensionsförsäkringar.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Insclear med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Michaela Andersson på michaela.andersson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2022
  • Ansök senast: 8 september 2022

Liknande jobb


Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024

Erfaren Lönekonsult

Erfaren Lönekonsult

20 december 2024

Lönesystemspecialist

Lönesystemspecialist

20 december 2024