Vill du jobba med spedition på en avancerad nivå?

Vill du jobba med spedition på en avancerad nivå?

Arbetsbeskrivning

Nobeli är ett tjänsteföretag med kunderbjudanden inom bl a affärsområdena Spedition, Dokumenthantering, Lön, Inköp och Säkerhet.

Företaget har ca. 140 anställda med en omsättning på ca 170 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro och Linköping.

Trivs du i rollen som speditör men vill ha en mer utmanande arbetsuppgifter där du får möjlighet att tänka utanför boxen? Har du förmågan att leverera förstklassiga resultat på komplicerade och utmanade uppdrag? Nu söker Nobelis speditionsavdelning en erfaren speditör till teamet i Karlskoga.

Hos Nobeli får du möjlighet att jobba med spedition på en mer avancerad nivå där du är spindeln i nätet och gör det omöjliga möjligt.

Nobeli erbjuder:

Personlig och professionell utveckling med goda utvecklingsmöjligheter inom speditionsområdet. Samarbete med kompetenta kollegor och kunder. En introduktion med seniora kollegor för att du på ett smidigt och effektivt sätt ska lära dig Nobelis system och dina arbetsuppgifter. En inkluderande arbetsmiljö där du får vara med och bidra till den framtida utvecklingen. Möjlighet till hemarbete. Personalaktiviteter samt ett stort utbud av förmåner via vår förmånsportal Benify såsom bl.a. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension och olika rabatter. 

Vår värdegrund är viktig för oss och bygger på respekt och omsorg för kunden, affären och varandra, i balans. Hela verksamheten befinner sig i en rolig utvecklingsfas med högt engagemang och en strävan framåt. Läs mer på Nobeli.se

Om tjänsten 

Som speditör arbetar du tillsammans med ett prestigelöst gäng om 7 personer som har högt i tak och gillar att jobba med stort kundfokus inom både internationella och nationella transporter. Inom Nobelis speditionsavdelning hanteras både import och exportärenden samt tullhantering med sändningar världen över.

Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att utföra exporttransporter. Detta innefattar bland annat att:

- Rådgöra, boka och planera transporter i ett nära samarbete med kunden.
- Utgöra grunden för tex B/L och AWB men även utfärda övrig nödvändig dokumentation såsom exportdeklarationer, CMR och godsdeklarationer (dangerous goods declaration)
- Ha kontakt med berörda myndigheter både nationellt och internationellt.

Detta är en händelserik roll med många kontaktytor där du kommer arbeta självständigt inom dina processer samtidigt som du har erfarna kollegor att vända dig till för att bolla de utmaningar som uppstår i det dagliga arbetet. Du ansvarar för samtliga steg inom processen och driver ditt eget arbete framåt.

Kvalifikationer

- Tidigare erfarenhet som speditör/tulldeklarant.
- Goda kunskaper inom tullhantering och klassificeringar då Nobeli hanterar både import och exportdeklarationer.
- Uppdaterad inom aktuella lagar och regler.
- Mycket god svenska och engelska, då all kommunikation och dokumentation sker inom båda språken.
- B-körkort

Som person är du prestigelös, engagerad och ordningsam. Hos Nobeli får du stort inflytande på din egen arbetsdag, vilket kräver att du har ett strukturerat arbetssätt med högt kundfokus där du på ett självständigt sätt kan prioritera bland dina arbetsuppgifter.

Då Nobeli ofta agerar bollplank åt sina kunder ser vi att en god förmåga att kommunicera är A och O. Skulle du ha ett stort intresse för tullfrågor finns det även mycket goda möjligheter att vidareutvecklas inom det området.

Nobeli är ett sammansvetsat, prestigelöst gäng som är öppna för utveckling och en ständig strävan framåt, varför stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Ansökan och information

I den här rekryteringen har Nobeli Business Support valt att samarbeta med AxÖ Consulting. För frågor gällande tjänsten var vänlig kontakta Olle Öijen tel. +46 79-337 33 17 alt via mail, olle.oijen@axoconsulting.se. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt!

Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AxÖ Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2023
  • Ansök senast: 12 mars 2023

Besöksadress

Dammbrovägen 5
None

Postadress

Dammbrovägen 5
Karlskoga, 69180

Liknande jobb


26 september 2024

20 juni 2024