OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
2025 ska Sverige vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter för att nå en god och jämlik hälsa och välfärd. På Inera är vi med och förverkligar den e-hälsovisionen. Med hjälp av smarta digitala lösningar kan verksamheterna effektiviseras och kostnader sänkas. Tjänsterna kan stödja kontakten mellan invånare och regioner – eller kommunverksamheter, samt ge medarbetare i verksamheterna effektiva arbetsverktyg. Idag utvecklar och förvaltar Inera ett flertal digitala tjänster, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Läs mer om oss och våra tjänster på www.inera.se.
Vill du du också jobba med digitalisering av välfärden och ha många kundkontakter? Hos oss kommer du att få vara med om något som man inte kan få erfarenhet av på så många andra arbetsplatser. Vi jobbar med med digitalisering av svensk välfärd och hjälper våra kunder att ansluta till den nationella infrastrukturen. Vill du vara med?
Vi behöver bli fler engagerade och drivna medarbetare på Ineras Leveranskontor. Nu söker vi dig som vill jobba med teknisk verifiering inför anslutningar till våra nationella tjänster. Det innebär att du blir länken mellan kund och leverans. Du kommer att vara en viktig del i Ineras anslutningsförberedande aktiviteter och samarbeta med olika funktioner.
Det innebär exempelvis att utreda, behovsanalysera och granska olika tekniska aspekter inför att kundens beställning ska kunna gå vidare till leveransfasen. Det kan också innebära att arbeta i olika typer av uppdrag som har anknytning till anslutningsförberedande aktiviteter. I din roll kommer du att ha många olika kontakter inom bolaget men också med kunder och andra samarbetspartners.
Dina arbetsuppgifter
• Ansvara för analys och bedömning av tekniska förutsättningar inför anslutningar samt dokumentera resultatet dvs. anslutningsförberedande aktiviteter
• Dialog med kunder kring tekniska frågor
• Ge kunder övergripande information om anslutningsförfarandet
• Godkänna beställningar ur ett tekniskt perspektiv innan leveransfas
Din kompetens
Du har relevant akademisk utbildning, som t ex systemvetare, ingenjör eller liknande samt erfarenhet av och goda kunskaper inom IT. Det är även av vikt att du har en förståelse för juridiska förutsättningar som ligger till grund för att möjliggöra informationsutbyte mellan de anslutna vårdgivarna, exempelvis Patientdatalagen (PDL) och Offentlighets- och Sekretesslagen (OSL). Du behöver ha flera års erfarenhet från liknande roller och kunna svenska i både tal och skrift.
Meriterande
Det är meriterande om du har en god förståelse för den nationella infrastrukturen, gärna för de ingående infrastrukturkomponenterna för Ineras tjänster, samt någon av Ineras tjänster.
Du som person
Du ska känna att det är naturligt att ha ett stort kundfokus, trivas i en drivande roll och vara en god kommunikatör. Du trivs också med kombinationen av självständigt arbete och samarbete, både med kund och internt. Du behöver vara lyhörd och ha lätt för att skapa förtroende.
Tjänsten är en fast anställning och på heltid. Ansökningar hanteras löpande.
Övrigt: Vi vill att du skickar in CV och personligt brev på svenska.
Välkommen med din ansökan!
Frågor om tjänsten?
• Sektionschef Maria Walkenström, maria.walkenstrom@inera.se
• Gruppledare Linda Benedicto, linda.benedicto@inera.se
• HR-generalist Nina Ingren, nina.ingren@inera.se
• Fackliga frågor, Monica Rosén, monica.rosen@inera.se
Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!