OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Aleris Sjukvård
Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Verksamheten omfattar sjukvård och diagnostik i Sverige, Norge och Danmark. Aleris erbjuder tjänster av hög kvalitet till den offentliga vården, till försäkringsbolag och till patienter som själva betalar för sin sjukvård.
Aleris affärsidé är att ge möjlighet till ett bättre och friskare liv och bidra till ökad samhällsnytta genom innovativa lösningar. Hög kvalitet på våra tjänster är en förutsättning för vår verksamhet.
Efter sammanslagningen med Proliva har Aleriskoncernen i Skandinavien 5 400 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK.
Aleris ägs av Triton.
På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Du också?
Om Aleris Rehab Station Assistans
Rehab Station Assistans är en del av Rehab Station Stockholm. Vi vänder oss till personer med neurologisk sjukdom eller skada. Vår assistans bygger på den kunskap och erfarenhet som Rehab Station har fått efter att ha arbetat med neurologisk rehabilitering sedan 1987. Utgångspunkten för vårt arbete är att alla människor har rätt till ett bra liv. Det är kundens önskemål som styr vårt arbete och det genomsyras av engagemang, kompetens, nytänkande och gott bemötande.
Om arbetet och din utveckling
Vi erbjuder dig en arbetsplats med möjlighet att tillsammans med kunden skapa en ny vardag och nya rutiner.
Kunden är en kvinna som efter en olycka har en ryggmärgsskada och sitter i rullstol. Hon har nyligen blivit utskriven från rehab och fortsätter nu med viss dagrehabilitering. Dagarna kommer att genomsyras av träning i alla dess former samt att hitta en ny vardag för kunden.
Genom våra värderingar: omtänksamhet, professionalitet, engagemang och nytänkande skapar vi en trivsam arbetsmiljö med kompetenta och erfarna kollegor. Här finns möjligheten att växa och utvecklas tillsammans med oss.
Som personlig assistent kommer du ha ett varierande arbete. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innehålla handräckning, stöttning i rehabilitering, förflyttningar och personlig hygien.
Om dig vi söker
Som person
Vi söker dig som värnar om att ge god omvårdnad och service av hög kvalitet i patientarbetet. I ditt arbete är du anpassningsbar och ser vikten av noggrannhet och struktur i det administrativa arbetet. Genom ditt engagemang, professionella förhållningssätt och din kommunikativa förmåga skapar du goda relationer med medarbetare samt patienter och blir därför en betydelsefull medarbetare för oss.
Bakgrund
Du är en person med stort intresse för att arbeta med människor. Meriterande är erfarenhet från att ha arbetat som personlig assistent och/eller inom vård- och omsorg, du får gärna ha vana av integritetsnära arbete och om du kan förflyttningar med glidbräda är det ett plus.
Övrigt
• Anställningsform: Tillsvidare
• Tillträde: Omgående
• Individuell lönesättning
• Kollektivavtal finns
• Vi söker även vikarier som kan arbeta vid behov
Ansökan och kontakt
Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansöker gör du enklast genom att klicka på ”skicka ansökan” till höger och fylla i dina uppgifter. Sista ansökningsdag är 10 september men eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Caroline Kindbom på caroline.kindbom@aleris.se.
Hoppas att vi hörs!
–--------------------------------------------------------
I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor