Vill du jobba som Ekonom och har kunskaper inom löneadmin?

Vill du jobba som Ekonom och har kunskaper inom löneadmin?

Arbetsbeskrivning

Myrorna är Sveriges mest välkända butikskedja som säljer second hand med butiker över hela landet. Vi är störst när det gäller att samla in kläder och prylar som kan återanvändas. Verksamheten fungerar som vilken butikskedja som helst. Med budget, krav på försäljning och ekonomiskt överskott.
Ändå skiljer vi oss från andra eftersom vårt ekonomiska överskott från försäljningen går till Frälsningsarméns sociala arbete i Sverige. Vårt uppdrag består också av att bidra till en hållbar samhällsförändring genom att få fler svenskar att återanvända. Men också genom att få fler människor som står långt från arbetsmarknaden att komma lite närmare genom arbetspraktik hos oss. De tre uppdragen är centrala för allt vi gör – från hur vi samlar in till hur vi säljer.

Vi är en betydelsefull samhällsaktör som verkar för en hållbar värld sedan över 120 år tillbaka.

Läs mer på myrorna.se.


Till vårt huvudkontor i Sätra söker vi en Ekonom med erfarenhet och kunskaper inom löneadministration.
 
Vill du vara med och arbeta för en mer hållbar värld? Vår verksamhet gör skillnad!
 
 
Rollen som Ekonom
Du arbetar tillsammans med vår redovisningschef med månads- och årsbokslutsarbetet och framtagandet av årsredovisningshandlingar.
 
Vår ekonomiavdelning hanterar allas löner och vi har en löneansvarig på avdelningen, men att stötta upp varje månad kring lönearbetet är en av arbetsuppgifterna för den här tjänsten.
 
Myrorna arbetar kontinuerligt med att effektivisera sina affärsprocesser och där deltar du aktivt i utvecklings- och förbättringsarbetet av redovisningsprocesser.

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du har också goda kunskaper och erfarenhet inom ämnesområdet lönehantering. Meriterande med kunskaper inom ämnesområdet hyresavtal och hyresrätt.
Du är en van Excelanvändare. Vi arbetar i Visma.net, så erfarenhet av Visma.net eller liknande system är nödvändigt. Övriga system vi arbetar med är Capego, Centsoft och Budget Tracker. För lönehanteringen använder vi i Agda PS och för tidsregistrering SoftOne. Erfarenhet av Agda PS och/eller SoftOne är meriterande.
 
Som person är du van vid att arbeta självständigt, har en god samarbetsförmåga och lätt för att skapa goda relationer. Du är drivande, förändringsbenägen och strukturerad. Du har en förmåga att arbeta under eget ansvar och att både se övergripande avvikelser och förstå detaljer. Du har ett proaktivt arbetssätt som kan hjälpa vår verksamhet att bli ännu bättre på det vi gör och du har en serviceinriktad personlighet och är grundglad.

 
Vi erbjuder
Teamet på ekonomiavdelningen består av 6 personer, inkluderat IT och affärsutveckling.
Myrorna erbjuder dig en stor möjlighet att påverka avdelningen och vårt arbetssätt. Dessutom får möjlighet att medverka till Myrornas engagemang för en positiv samhällsförändring med fokus på återanvändning, arbetsträning för personer som står utanför arbetsmarknaden samt bidra till Frälsningsarméns sociala arbete.
 
Tjänsten är tillsvidare, 100 %. Provanställning tillämpas.
Start efter överenskommelse.
 
Ansökningar behandlas löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt.
 
Frågor om tjänsten besvaras av redovisningschef Kathrine Thyberg, tel.nr. 0737-19 53 85
 
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar via mail. Endast ansökningar som kommit in genom Myrornas rekryteringssystem Recruto behandlas.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Myrorna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2021
  • Ansök senast: 29 mars 2021

Postadress

Gamla Rådstugugatan 18
Norrköping, 60224

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024