OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Nu finns chansen att vara med i vårt team på hjälpmedelscentralen. Vårt uppdrag är att ge människor med funktionsnedsättning förutsättningar för delaktighet i samhället. Vi erbjuder lösningar, avancerad teknik och specialanpassningar i de fall marknadens hjälpmedel inte uppfyller brukarens behov.
Hos oss blir du en av 18 medarbetare som alla berikar verksamheten genom sina olika uppdrag. Hjälpmedelscentralen består av hjälpmedelstekniker, lagerpersonal, administration och hjälpmedelskonsulenter. Här är vi stolta att säga att vi har en bra och jämn fördelning av kvinnor och män på arbetsplatsen.
Hjälpmedelscentralen finns centralt på Sigfridsområdet men kommer enligt planering under Vintern 2022/23 flytta in i nya lokaler, anpassade efter våra önskemål och behov. Vi har en spännande tid framför oss, i samklang med att hjälpmedelsområdet alltid är levande och inspirerande.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer tillsammans med patient och förskrivare att erbjuda tekniska lösningar inom områdena kommunikation och kognition. I uppdraget ingår även rekonditionering, att serva och underhålla hjälpmedel. Rollen som hjälpmedelstekniker innebär expertkunskap i hjälpmedelsfrågor, marknadsbevakning och sortimentsurval, upphandling, hålla i utbildningstillfällen, jobba med rutiner och förbättringsarbete.
Samtliga arbetsuppgifter sker i hjälpmedelscentralens lokaler men även ute på fältet.
Du kommer jobba som hjälpmedelstekniker med hela Kronobergs län som arbetsplats, och ha ett nära samarbete med förskrivare och övriga professioner på hjälpmedelscentralen. Arbetet ger en stor variation, utveckling och spännande möten. Eftersom hjälpmedelsvärlden är föränderlig och behovet styr vårt uppdrag kan arbetsuppgifterna komma att förändras över tid.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en teknisk bakgrund och med erfarenhet kring anpassningar av tekniskutrustning. Merit är erfarenhet av hjälpmedel och främst då inom kommunikation, kognition och synhjälpmedel. Utbildning kommer tillhandahållas av oss samt av leverantörer inom det specifika området. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift i det svenska språket. Din datorvana ska vara hög och du behöver ha god kännedom om Windows, Android och iOS.
B-körkort krävs då arbetet medför resor i tjänsten.
Du är serviceinriktad, engagerad och tar ansvar för ditt arbete genom struktur och god förmåga att hitta lösningar på problem på ett konstruktivt sätt. Arbete kräver förmåga att arbeta självständigt och fatta egna beslut samtidigt som det måste finnas god samarbetsförmåga. Du drivs av en positiv syn och bidrar med energi och arbetsglädje. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet så vi får rätt person till vårt team.
Region Kronoberg erbjuder nyinflyttade medarbetare "inflyttarservice", det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att etablera sig som nyinflyttad i Kronoberg. Läs mer om det och våra andra förmåner här: http://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/
Välkommen att kontakta oss för mer information! Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.