OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för kundservice och att hjälpa andra? Vill du ha ett socialt yrke där du får bemöta nya människor varje dag? I så fall har vi det perfekta jobbet för dig!
Vi söker just nu drivna kundtjänstmedarbetare på heltid till ett företag i Borås. Vi ser en självklarhet i att du älskar att hjälpa andra, har ett bra bemötande och kan ge en god service. Att se till kundens behov och vägleda dem rätt i olika val och frågor som dyker upp.
Arbetstiderna är dagtid måndag-fredag. Tjänsten är långsiktig, och startar med en betald utbildning.
Om tjänsten
Varför jobba som just kundtjänstmedarbetare?
En bra ingång i företaget:
Att jobba inom kundtjänst är ett bra sätt att komma in på ett företag och ett utmärkt sätt för dig att klättra uppåt i bolaget. Då det inte krävs någon tidigare erfarenhet har du möjlighet att utvecklas och bilda din egen roll som kundtjänstmedarbetare. Efter en tid som kundtjänstmedarbetare har man möjlighet till att nå andra positioner inom företaget, så som team leader, utbildare eller fokusera på försäljning.
Olika typer av kundtjänst:
Det finns olika typer av kundtjänster, och det kan finnas bra ingångar för dig att testa på vad som passar dig bäst. Det finns både de kundtjänster som fokuserar på utgående kundkontakt när du själv tar kontakt med kunden, och även ingående kundkontakt där kunden själv kontaktar kundtjänsten. Om man i framtiden vill testa på andra typer av kundtjänst, så är en kundtjänst utan krav på tidigare erfarenhet alltid en bra ingång!
Varierande arbete:
Som kundtjänstmedarbetare är det många olika typer av arbetsuppgifter, vilket gör det roligt då det blir varierande och lärorikt. Man arbetar både mot gemensamma mål i grupp, vilket är väldigt givande och kul då man kan peppa och stötta varandra. Sen jobbar man även mot individuella mål där man strävar efter att nå sina personliga mål, vilket är otroligt utvecklande!
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetsuppgifter som förekommer som kundtjänstmedarbetare är:
- Inkommande samtal från kunder
- Besvara frågor via mejl/telefon
- Ge kundsupport i ärenden och bra service
- Teknisk support
- Administrativa uppgifter kopplat till samtalen
- Försäljning och merförsäljning
Vem är du?
Vi ser att du som person är:
- Serviceinriktad, gillar kundkontakt och tycker om att ge support
- Lösningsorienterad, noggrann och ansvarstagande
- Driven, engagerad och målmedveten
Tidigare erfarenhet inom service är meriterande, men absolut inget krav. Vi kommer lägga stor vikt i dina personliga egenskaper och vilja att utvecklas inom arbetslivet och just inom rollen som kundtjänstmedarbetare.
Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar.
Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.
På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:
• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling
Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
Nästa steg i rekryteringsprocessen
När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 20-30 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen. Kontrollera din skräppost om du inte hittar inbjudan.
Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.
Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lina Haynes
Jonas Edberg
Emelie Willman
Lovisa Dahlqvist
Jennie Karlsson
Magnus Lantz
Jakob Roos
0708-146462
Eleonore Tapio
Silje Bergström Tronsmoen
Tina Häggström