Vill du jobba som löneadministratör i sommar?

Vill du jobba som löneadministratör i sommar?

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi ett flertal sommarvikarier till vår löneavdelning och lönesupport i Örebro. Här arbetar du tillsammans med engagerade kollegor som dagligen ger utomordentlig service till våra kunder, assistenter och samarbetspartners och ser till att våra duktiga medarbetare får rätt lön i rätt tid.

Om tjänsten 
Som löneadministratör hos oss är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- administrera löner och omkostnader för personliga assistenter och kunder
- ha daglig kontakt med kunder, personliga assistenter och myndigheter där du hjälper till att svara på frågor gällande löner, tidrapporter och omkostnader
- tidrapporter
- löneregistrering
- traktamenten och utlägg
- förmånsbeskattning
Som lönesupportmedarbetare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- vara kunders och anställdas främsta kontaktväg i frågor kring löner och tidrapportering
- lösa enklare ärenden via telefon eller mail från både kunder och anställda
- övrigt administrativt arbete

Löneavdelningen består av ca 25 medarbetare och du kommer tillsammans med fem andra kollegor att tillhöra ett regionalt team. I övrigt består avdelningen av lönechef samt tre gruppchefer. Det är en arbetsgrupp med god sammanhållning där vi trivs med varandra, har kul på jobbet och hjälps åt för att leverera på en hög nivå. Vi arbetar dagligen i datasystemen Agresso, FAST och Easit.

Vem är du?
Vi söker dig som vill arbeta efter våra värdeord glädje, engagemang och ansvar och som har erfarenhet av att arbeta med administration, service och kundkontakt. Har du tidigare arbetat med lön, administration eller har erfarenhet av Agresso är det meriterande. Vi ser gärna att du har eller studerar någon form av ekonomiskt akademisk utbildning.
Som person är du noggrann, strukturerad, ansvarsfull och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. För att trivas i rollen krävs att du är van att hantera flera saker samtidigt, vilket ställer höga krav på flexibilitet och stresstålighet. Du har telefonvana, erfarenhet av kundkontakter samt är van att leverera service på hög nivå och på ett affärsmässigt sätt. Vi förväntar oss att våra medarbetare vid alla tillfällen ska ge utomordentlig service till våra kunder, assistenter och samarbetspartners. Det innebär även att ge god service till sina kollegor och medvetet arbeta för ett bra klimat.

Att jobba på Humana
Vi erbjuder ett omväxlande sommarjobb på vår löneavdelning där du får vara med och bidra till att vår service är tillfredställande för våra kunder och medarbetare. Semesterperioden är förlagd under perioden juni-september och vikariaten kan variera i antal veckor. Det kan finnas möjlighet till fortsatt anställning på timmar eller heltid till hösten

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.  
På Humana har vi en bra anledning att stiga upp och gå till jobbet varje dag. Vi är hängivna uppgiften att ge så många människor som möjligt ett bra liv. Vi tror på att ge våra medarbetare eget ansvar och på att ha starka ledare som inspirerar, stödjer och coachar. Vi bygger varaktiga relationer – med våra kunder, med våra samhällspartners och med varandra. Vi hjälper våra medarbetare att utveckla sin kompetens och bygga meningsfulla karriärer. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. 

Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana HÄR 
Vad händer nu?
Sista ansökningsdag för tjänsten är 28 februari 2021.Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Under processen kan du som kandidat få genomföra tester samt intervjuer.

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta någon av gruppcheferna på löneavdelningen:
Carina Henriksson på carina.henriksson@humana.se
André Brink på andre.brink@humana.se
Carin Karlsson på carin.karlsson@humana.se
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 3 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024

27 november 2024