Vill du jobba som medicinsk sekreterare på vår digifysiska vårdcentral?

Vill du jobba som medicinsk sekreterare på vår digifysiska vårdcentral?

Arbetsbeskrivning

Nya digitala arbetssätt och teamarbete - välkommen till vårdcentralen Teleborg!

Vårdcentralen Teleborg blir digifysisk! Tillsammans gör vi en spännande omställning till att arbeta teambaserat, mer digitalt och tillgängligt för våra patienter och du får en unik möjlighet att vara med på resan.

Vad är en digifysisk vårdcentral?
En digifysisk vårdcentral är en vårdcentral som erbjuder digitala ingångar och digitala
konsultationer i hög grad och som första alternativ. Digitalt först och fysiskt när det behövs är en devis som sammanfattar det nya sättet att söka och ge vård. I praktiken innebär det att vårdcentralens patienter kan söka vård digitalt och bli triagerade till rätt vårdprofession i en vårdapp. Patienterna kan t.ex. använda meddelandefunktionen i appen, ha videosamtal och boka samt avboka tider.

Teamarbete i fokus
De digitala arbetssätten förutsätter samarbete mellan professionerna på vårdcentralen här ingår du i ett team där vi sätter patienten i fokus, arbetar tillsammans och använder våra olika kompetenser på bästa sätt.

- Genom att använda teamkollegorna och vår kompetens rätt vill vi kunna erbjuda patienterna rätt vård i rätt tid. Det blir en bättre och snabbare process, både för patienten och för oss som arbetar på vårdcentralen, säger Emira Basic, som arbetar som distriktssköterska och som är drivande i omställningen till teambaserad digifysisk vård på vårdcentralen Teleborg.




ARBETSUPPGIFTER
Som medicinsk sekreterare kommer du, tillsammans med det multiprofessionella teamet, samarbeta för patientens bästa. Vi möter patienter i alla åldrar och livssituationer. Vi tar emot barn och vuxna som behöver råd eller vård. En del träffar vi väldigt sällan och andra mer regelbundet. Vi arbetar både utifrån ett hälsofrämjande och sjukdomsförebyggande perspektiv, men även med akuta symtom.

Ditt fokus kommer vara vårdadministration kring våra besök, såsom journalskrivning, tidsbokning, kontrolluppgifter, telefonservice, fakturahantering, statistik och inköp. Vi har infört taligenkänning där du har en viktig funktion att se över diktat och vara behjälplig med efterarbete. Andra arbetsuppgifter är publicering på webb och dokumenthantering. Du kommer att jobba nära våra olika yrkesgrupper och vara en viktig kugge för att stötta kollegor och chefer, såväl tekniskt som administrativt.

Våra arbetstider är dagtid, måndag till fredag.

Vad erbjuder vi dig mer?
I vår organisation är din utveckling viktig, både genom en bra introduktion och genom vidareutbildning. Det ger trygghet och öppnar möjligheter för din utveckling och karriär. Om du funderar på att flytta hit erbjuder vi dig inflyttarservice, det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att etablera sig som nyinflyttad i Kronoberg. Läs mer om det och våra andra förmåner här: https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/


KVALIFIKATIONER
Vem är du?
Nu har vi berättat lite om oss, men vem är du? Vi tror att det blir en perfekt match om du känner igen dig på följande:
• Du är utbildad medicinsk sekreterare
• Du har ett intresse för digitala lösningar och teknik
• Du har ett öppet mindset och ser nya möjligheter
• Du är en fena på att skapa rutiner, riktlinjer och nya processer

Vi ser fram emot att träffa dig! Ring oss gärna så berättar vi mer!


ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Sammanfattning

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare

21 november 2024

21 november 2024

20 november 2024

20 november 2024