OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi nya stjärnor för att fylla ut våra team. Är du vår nästa kollega?
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta på schemarad hos någon av våra kunder i Nacka, Saltsjö Boo eller Värmdö. Arbetstiderna varierar under dygnets alla timmar, beroende på arbetsplats kan arbetstiderna se olika ut.
Som personlig assistent kommer du vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser, vilket kan omfatta till exempel olika aktiviteter, hushållssysslor, förflyttningar och personlig hygien.
Att vara personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt yrke som kräver personlig mognad. Vi tror att du som söker är flexibel och uppmärksam på kundens behov. Hos många av våra kunder måste man kunna läsa av när man ska hålla sig i bakgrunden och när man ska finnas till hands. Det är meriterande om du:
- Har tidigare erfarenhet av personlig assistans eller vård och omsorg
- Är rökfri
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
I samband med din ansökan kommer du få svara på några urvalsfrågor där du har möjlighet att beskriva hur mycket du vill arbeta, samt vilka tider du är intresserad av. Du kommer även få svara på några frågor om din ev. tidigare erfarenhet. Vårt mål är att matcha dig med någon av våra kunder utifrån kundens önskemål och dina förutsättningar, intressen och tillgänglighet.
För arbete hos någon av våra barnkunder behövs ett giltigt utdrag från ditt belastningsregister. Läs mer om hur du beställer ett längst ner i annonsen.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Ansökan: Din ansökan kommer läsas av personal vid Humana, av kunden samt dennes anhöriga. Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult