Vill du jobba som receptionist?

Arbetsbeskrivning

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag.I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda.Adecco Outsourcing tar över och driver funktioner inom Internservice/Facility Management (Växel, Reception, Kontorsvaktmästeri, Kontorsservice, Konferens, Kundtjänst m.m).Att arbeta hos oss innebär långsiktighet och trygghet. Nu behöver vi två receptionister till ett entreprenaduppdrag för Tele2 i Kista!Dina arbetsuppgifter Som receptionist ska du vara ansvarig för närvaron i växel och vid behov i receptionen under arbetstider samt sköta öppning och stängningen.Du ska också ta emot och registrera besökande och även ta emot och hänvisa till receptionen inkomna Tele2 kunder till rätt instans.När du arbetar i växeln kommer du att ansvara för förmedlingen av externa och interna samtal, vidarekoppla/frånvaroregistrera anknytningar samt uppdatera till växeln inkomna ändringar i hänvisningssystemet och arbeta för att förbättra svarstider och behandlingstider samt uppdatera telefonlistorna.Du ska ansvara för att sköta bokning och redovisning av solarium, och bokning/utlämning av PC-kanoner, du ska ta emot/distribuera/utlämning av bud/fax/V-Lan och även ansvara för inkommande och utgående bud. Utöver detta ska du ansvara för att kunden vid varje tillfälle upplever högsta möjliga service och övervaka säkerheten på receptionsplanet, vilket bl.a. innebär regelbunden kontakt med fastighets-/säkerhetspersonal.Ni ska vara ansvariga för uppläggning av personalschema för reception/växelpersonal.I mån av tid vara behjälpliga med diverse arbetsuppgifter som Tele2:s respektive avdelningar behöver hjälp med, exempelvis enklare redovisning, kuvertering, beställningar, hålla god ordning runt och på arbetsbordet (Clean desk) samt övriga gemensamma utrymmen samt ansvara för påfyllning av papper och pennor i konferensrum/kurslokaler och kontrollera att konferensrummen/kurslokaler är iordningställda morgon/lunch.Vem söker vi?Du har en klar gymnasieutbildning och gärna erfarenhet av serviceyrket.Du bör också ha tidigare arbetslivserfarenhet från reception/växel arbete.Vidare har du god datavana samt goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Vi söker dig som är representativ, mycket serviceinriktad och kontaktskapande.Du samarbetar bra med andra, har en positiv inställning och är ansvarfull samt gillar utmaningar. För att passa i rollen som konsult har du lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig. Vi ser gärna manliga sökanden då vi idag har en majoritet av kvinnliga anställda och eftersträvar en jämnare könsfördelning. Körkort är ett krav!Vad erbjuder vi?Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden och tjänsten avser heltid med kontorstider.Tjänsten ska tillsättas i omg. Är du intresserad?Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


Administratör

Administratör

13 november 2024