OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att möta nya människor dagligen och brinner för att ge god service? Till vår uthyrningsverksamhet söker vi dig som vill jobba som receptionist på heltid i Stockholmsområdet. Detta är en bra chans till värdefull erfarenhet för dig som är i början av din karriär!
Hur är företaget där jag kommer att jobba?
Du kommer att jobba på ett utvalt företag inom någon av följande branscher som vi samarbetar med: modeindustrin, bank & finans, IT- och telekombranschen, statlig myndighet med mera. Det kan vara både större internationella företag med stora möjligheter likväl som mindre företag med familjär stämning.
Vad innebär tjänsten som receptionist?
Du kommer fungera som spindeln i nätet och vara ansiktet utåt! Din roll som receptionist är viktig eftersom den binder samman verksamheten. Receptionen är en viktig knytpunkt dit alla i företaget någon gång vänder sig för att få hjälp. Som kund och besökare är det här man får det första intrycket av företaget och som receptionist bidrar du till att ge en positiv bild och upplevelse.
Du kommer att bli placerad hos ett företag i Stockholmsområdet under 2-12 månader. Efter uppdragets slut finns goda chanser till förlängning hos samma företag eller ett nytt uppdrag. Detta är en chans för dig att knyta värdefulla kontakter hos företag i hela Stockholmsområdet.
Vad är arbetsuppgifterna?
* Tar emot besökare
* Hanterar inkommande och utgående post
* Ansvarar för att det är rent och snyggt vid allmänna utrymmen såsom kök, konferensrum.
* Mötesbokningar, lunchbeställningar, beställning av kontorsmaterial
* Enklare administration såsom scanning av fakturor, passerkortshantering
Vad måste jag uppfylla innan jag börjar tjänsten?
* Vi söker dig som nyligen avslutat dina gymnasiestudier, alternativt högskolestudier, och vill ta ett kliv ut i arbetslivet
* Vi ser att du har tidigare erfarenhet inom serviceyrket helst inom reception/växel/administration
* Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
* Din datorvana är mycket bra och du är van vid att hantera samtliga program i Microsoft Office
* Du kan och vill arbeta heltid och kan börja tjänsten inom ett par veckor
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som receptionist.
Vilka personliga egenskaper är viktiga?
Som person är du pigg, glad och alert. Du gillar att träffa människor och trivs att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Krävs det så kavlar du givetvis upp ärmarna och hugger i.
Hur söker jag jobbet?
Det är enkelt! Klicka på ansök-knappen och följ instruktionerna. Vi tar inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande, därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.
Efter att din ansökan är inskickad kommer du att få ett mail skickat till dig med några korta frågor som måste besvaras för att vara aktuell i processen.
Välkommen med din ansökan!
Har du frågor kring tjänsten?
1.Få snabbast svar genom att läsa vår Frågor och svar
2.Du kan även nå mig och mina kollegor på Talent center via telefon 08-452 33 22
3.Slipp telefonkön och få svar snabbt genom att maila mig på
Vad kan ni erbjuda mig?
* Möjlighet att skaffa ovärderlig arbetslivserfarenhet för din fortsatta yrkeskarriär samt ett värdefullt kontaktnät.
* En personlig konsultchef som du har löpande kontakt med under tiden du är uthyrd till kund
* Friskvårdsbidrag
* Anställning enligt kollektivavtal med Unionen
För fler jobbtips, gilla oss på Facebook!