Vill du jobba som Redovisningsansvarig 10 h/vecka?

Vill du jobba som Redovisningsansvarig 10 h/vecka?

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi dig som vill arbeta som Redovisningsansvarig och endast vill jobba 10 timmar i veckan.

I rollen som Redovisningsansvarig innebär att du arbetar med:

* ge stöd i redovisningsfrågor
* löpande redovisning
* kontoavstämningar
* att göra resultat- och balansräkningar
* upprätta månads- och årsbokslut
* projektredovisning
* hantering av deklarationer
* att göra löneutbetalningar utifrån Kommunals avtal för tjänstemän och kollektiv personal
* skriva rapporter och effektivisera processerna
* hålla i alla bankkontakter

Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult hos oss på Experis får du tillgång till både korta, långa och utvecklande uppdrag inom ekonomi hos våra kunder. Med en anställning hos oss får du en kontinuerlig kompetensutveckling inom ditt yrke och möjlighet att själv påverka riktningen i din yrkeskarriär.

Din profil

Till den här tjänsten söker vi dig som vill arbeta som konsult hos oss på Experis. För att trivas i rollen som konsult tror vi att du tycker om att ta eget ansvar och att arbeta i en föränderlig miljö. Vi tror att det är en stor fördel om du också gillar möta nya arbetsuppgifter, kollegor och företag, och att du trivs med att bidra med din kompetens. Därför ser vi att du är en social, framåt, nyfiken och utåtriktad person, som har lätt för att skapa nya kontakter och samarbeta med andra.

Du är trygg i dina ekonomiska kunskaper, och är förstås både noggrann och strukturerad i sitt arbete. Vi ser att du har en utbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av arbete inom redovisning med erfarenhet av bokslutsarbete, avstämningar och rapportering. Du har mycket goda kunskaper i Excel och är en van användare av olika ekonomisystem.

I övrigt krävs det att du

* är driven och engagerad
* har arbetat med redovisning tidigare under flera år
* hanterat löneutbetalningar

Experis

På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär. Genom en anställning hos oss får du en gedigen kompetensutveckling genom längre, kvalificerade uppdrag. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv.

Vänta inte med in ansökan!

Observera den korta ansökningstiden. Ansök genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. För mer information om Experis och konsultrollen är du välkommen att kontakta Agneta Lännbjer på telefon 054-221892. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 april 2020
  • Ansök senast: 23 april 2020

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024