Vill du jobba som supporttekniker och bidra till ett rättssäkert samhälle?

Vill du jobba som supporttekniker och bidra till ett rättssäkert samhälle?

Arbetsbeskrivning

”Att jobba som it-tekniker på Rättsmedicinalverket är utvecklande. Samtidigt som jag har intressanta arbetsuppgifter inom it, är jag med och utvecklar ett rättssäkert samhälle. På Rättsmedicinalverket får jag göra både och!”

Johan Oskarsson, it-tekniker på Rättsmedicinalverket

Vill du vara med och utveckla RMV och samtidigt bidra till ett rättssäkert Sverige?

Rättsmedicinalverket är en länk i rättskedjan och har ett viktigt och spännande uppdrag. På Rättsmedicinalverket jobbar en mängd olika personalkategorier för att lösa brott på uppdrag av polis, domstolar och andra myndigheter inom rättsväsendet.

Är du nyfiken på att veta mer om oss? Här kan du ta del av mer information.
https://www.rmv.se/om-oss/det-har-gor-vi/

Ditt uppdrag

It-enheten ingår i myndighetens huvudkontor och ansvarar för drift, förvaltning och utveckling av it. Myndigheten har sin egen it-infrastruktur och it utgör en mycket viktig funktion för myndighetens verksamhet och medarbetare på RMV. För närvarande genomför RMV en satsning för att modernisera sin it-miljö och bygga upp en större it-organisation.

Vi söker nu it-supporttekniker. Du kommer att ingå i en it-driftgrupp där du arbetar med supportärenden av varierande komplexitet för RMV:s användare över hela Sverige. Som it-supporttekniker kommer du att fungera som första linjens problemlösare och avhjälpa problem kring användarnas it-utrustning och programvaror vilket innefattar såväl handhavandesupport som installation och konfiguration via telefon och fjärrstyrning. I arbetet ingår också att uppdatera användarguider, rutiner och dokumentation inom området. Du arbetar i nära samarbete med andra systemtekniker och förvaltare, it-samordnare på RMV:s olika enheter och har kontakt med användare från alla verksamheter.

Arbetsuppgifterna omfattar framförallt hantering av ärenden för felanmälan, beställningar och konton och frågor som rör:


• Användarens it-arbetsplats och relaterad kringutrustning, skrivare och mobila enheter.
• Operativsystem Windows 10, Gemensamma programvaror som MS Office, Adobe och
• Verksamhetsspecifika programvaror
• Incidenthantering, information och eskalering vid problem

Kvalifikationer

Du har


• It-utbildning på minst gymnasialnivå eller motsvarande kompetens som vi bedömer som likvärdig
• God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift

Du har dokumenterad erfarenhet av


• It-servicedesk eller annat it-relaterad yrke med kundbemötande som vi bedömer som likvärdigt
• Hantering, installation och felsökning av Windowsbaserade klienter samt hantering av skrivare och mobila enheter i företagsmiljö
• Systemadministrativt arbete i Windowsbaserade it-miljöer
• Microsoft Office inklusive Outlook och SharePoint
• Systemadministration i Active Directory, Exchange och Skype

Meriter

Det är meriterande om du har kunskap om:


• Atlassians produkter, Jira Service Desk och Confluence
• Microsoft Endpoint Configuration Manager (SCCM)
• MDM-verktyg ex. Mobileiron
• ITIL, Pm3 eller motsvarande styrmodeller

Dina egenskaper

I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på förmågan att ta egna initiativ och att arbeta självständigt och strukturerat med analys och problemlösning. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper såsom att du har en positiv inställning, och hjälper användarna på ett pedagogiskt sätt samt snabbt hittar rätt nivå på samtalet. Du bör vara noggrann, effektiv och ha lätt att samarbeta med andra samt vara mycket servicemedveten. För rätt person finns stora möjligheter att fortsätta vidareutbilda sig och ta sig an svårare och mer komplexa problem inom it-miljön.

Anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders inledande provanställning. RMV tillämpar individuell lönesättning. Rättsmedicinalverket värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar efter att ge lika möjligheter för alla. Placeringen är på myndighetens kontor i centrala Stockholm. Du kommer rapportera till it-driftchefen. Servicedeskfunktionen sköts centralt men RMV finns på 6 orter över hela landet och besök på andra orter kan förekomma.

Är du nyfiken på att veta mer? Här kan du möta några av våra medarbetare: https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/vara-medarbetare/

Ta gärna del av våra förmåner: https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/att-jobba-pa-rattsmedicinalverket/formaner-hos-oss/

Kontaktuppgifter

För mer information är du välkommen att kontakta it-driftchef Paresh Dodia, tfn 010-483 48 90. Fackliga företrädare för Saco är Carl-Johan Wingren 010-4834918, för ST/OFR Nina Ringquist, tfn 010 – 483 41 31 och för Seko Christer Johansson, tfn 010-483 46 00.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan och CV, märkt med dnr dnr X21-90320 senast 2021-06-08. Intervjuer kan ske löpande, välkommen med din ansökan så snart som möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

IT- chef Stefan Lundmark
08-441 76 15
Rättsmedicinsk assistent Gustav Strömgren
08-545 421 42
HR-chef Åsa Ring
010-483 49 55
IT-chef Stefan Lundmark
010-483 49 64

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rättsmedicinalverket
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2021
  • Ansök senast: 8 juni 2021

Besöksadress

Analysvägen 1
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024