OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Vi söker en vikarie då vår bostadsanpassningshandläggare går på föräldraledighet. Tjänsten är placerad på biståndsenheten som tillhör vård- och omsorgsförvaltningen. I enheten ingår förutom bostadsanpassningshandläggare, 26 biståndshandläggare SoL och LSS, två förste biståndshandläggare, en enhetschef samt två administratörer. Vi är en enhet där våra högst prioriterade mål handlar om att skapa en god arbetsmiljö med nära till skratt och vi lägger stor vikt vid att det ska vara roligt att gå till jobbet. Vi sätter brukaren i fokus och tror att ett gott bemötande är nyckeln till framgång tillsammans med en stor portion kompetens. Vi vill aktivt arbeta med utvecklings- och kvalitetsarbete. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har på enheten.
ARBETSUPPGIFTER
Att handlägga bostadsanpassningsbidrag genomförs i en kedja av händelser med många delmoment. Som handläggare dokumenterar du fortlöpande i ärendet, utreder, bedömer och beslutar om bidrag till enskilda personer utifrån lagen om bostadsanpassningsbidrag. I arbetet ingår att bedöma åtgärder, värdera intyg, bedöma kostnader för byggarbeten, hantera offerter, upprätta beställningar av entreprenadarbeten på enskildas uppdrag samt att hantera fakturor och göra viss ekonomisk uppföljning.
Arbetet är omväxlande och varierar mellan självständigt arbete och att samverka med andra. Som handläggare gör du hembesök i den sökandes hemmiljö och har nära kontakt med den sökande, närstående samt samarbetspartners så som fastighetsägare, entreprenörer, intygsskrivare och andra myndigheter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk examen eller annan likvärdig utbildning, exempelvis något av följande;
-Offentlig förvaltning
-Legitimerad arbetsterapeut eller fysioterapeut
-Byggnadsingenjör
Alternativt har du relevant arbetslivserfarenhet som bedöms relevant för uppdraget. Erfarenhet av handläggning av bostadsanpassning eller annan myndighetsutövning är meriterande. Då hembesök ingår i tjänsten är B-körkort ett krav.
Att handlägga och besluta i bostadsanpassningsärenden är myndighetsutövning vilket ställer stora krav på rättssäkerhet. Uppdraget kräver att du är strukturerad, kan arbeta självständigt så väl som i team, är van vid att arbeta i datorsystem och har god förmåga att dokumentera och kommunicera muntligt och skriftligt på svenska. För att lyckas i ditt uppdrag är det avgörande att du kan upprätta och bibehålla goda relationer med sökande, närstående och samarbetspartners. Som person är du öppen, effektiv och ansvarstagande. Stor vikt kommer att läggs på personlig lämplighet.
Om du tycker detta låter intressant ser vi fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kerstin Casselblad
031-7929640
Kathy Olausson
031-792 9891
Enhetschef Kerstin Casselblad
031-7929640
Furulunds äldreboende Kathy Olausson
031-792 9891
Administrativ chef Gerd Strandén
031-7921292
Nås genom kommunens växel
031-792 10 00
Chef Anna Holstmark
0317929951
Vision
031 792 1000
Kommunal
031 792 1000
Verksamhetschef Cai Berggren
031-792 98 34