OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av försäljning och service och vill vara med och bidra till Sveriges bästa kundupplevelse? Hos oss blir du en del av ett engagerat och kompetent gäng som arbetar med värdeskapande försäljning för att skapa trygghet och möjligheter för Östgötarna.
I denna roll kommer du proaktivt att arbeta med behovsanpassad rådgivning och försäljning till våra befintliga och kommande privatkunder. Din uppgift är att se till att våra kunder har bästa tänkbara försäkringslösning anpassad för just dem och till din hjälp har du telefon, dator och härliga kollegor.
För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas i din roll kommer anställningen starta med en sex veckor lång introduktionsutbildning. Du lär dig då grunden inom alla våra försäkringsprodukter och dess villkor, över tid kommer du sedan att utvecklas och fördjupa dina kunskaper inom en intressant och utvecklande bransch. Du kommer även erbjudas kontinuerlig vidareutbildning.
Du kommer ingå i ett ett team där vi tillsammans skapar förutsättningar och hjälper varandra för att nå tydligt uppsatta försäljningsmål. Vi samarbetar och stöttar till viss del upp kundserviceförsäkring med inkommande samtal.
Vi arbetar i en regelstyrd bransch där vi ständigt behöver uppdatera oss och förhålla oss till förändringar vilket gör att du över tid lär dig och fortsätter utvecklas. Vi arbetar med ständiga förbättringar där du har stor möjlighet att bidra med egna idéer och förbättringsförslag gällande våra arbetsprocesser.
Vem är du?
Din bakgrund och tidigare erfarenheter kan variera, framför allt tror vi att det är din potential och dina personliga egenskaper som kommer att få dig att lyckas i rollen. Vi söker dig som gillar rådgivande och relationsskapande försäljning. Du är bra på att identifiera kundens behov, drivs av att prestera och gillar att jobba mot uppsatta mål. Du agerar affärsmässigt och har kundens, kollegornas och bolagets bästa för ögonen. Vi är måna om att erbjuda vår unika helhet inom både bank och försäkring och det är därför viktigt att du kan se till kundens hela behov av ekonomisk trygghet i din behovsanalys. Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas och detta kräver att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt.
För att vara aktuell för tjänsten krävs
Avslutad gymnasieutbildning
God datavana
Arbetserfarenhet, gärna med kundkontakt och försäljning
Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska och engelska, annan språkkompetens värdesätts också.
Om oss
Här blir du en del av ett gäng med blandade bakgrunder och erfarenheter. Vi drivs av att skapa trygghet för våra kunder som också är våra ägare och vi gör det bäst genom att trivas och ha roligt tillsammans. För oss är det viktigt att du ska trivas och vi tar alla ansvar för att göra varandra väl, vi respekterar varandra och vill att alla ska kunna ta med hela sig själv till jobbet.
Mer information
Heltidanställning (38,75 h per vecka) Arbetstiderna förläggs mellan 09.00-19.00 måndag till torsdag, fredag 08-16:30. Det finns möjlighet att påverka sin arbetstidsförläggning inom ovan tidsramar. Fast månadslön.
Vår rekryteringsprocess utgår från ett fördomsmedvetet och kompetensbaserat arbetssätt och därför rekryterar vi gärna utan personligt brev och med tester tidigt i processen. Vi tror att det är en process som passar dig som kandidat, då vi gör en rättvis bedömning av dina kompetenser. Efter sista ansökningsdag kommer du att få en testinbjudan skickad till dig (detta mejl kan hamna i din skräppost så kolla även där). Testerna är två arbetspsykologiska tester. Därefter intervjuar vi de som matchar kompetensprofilen bäst. Anställningen inleds med provanställning i sex månader.
Vill du veta mer? Kontakta ansvarig chef Henrik Somerville 013-29 05 24 eller Elin Wigert, HR-Partner, 013-29 05 92. Facklig kontaktperson, Forena, Jens Wäppling 013- 29 05 83.