Vill du som utvecklare fritid bli vårt kontaktnav för föreningslivet i Ale?

Vill du som utvecklare fritid bli vårt kontaktnav för föreningslivet i Ale?

Arbetsbeskrivning

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Sektor kultur och fritid står inför spännande utmaningar och delvis nya arbetssätt. Kommunen växer snabbt och det ställer krav på sektorn att möta nya och utökade behov. God samverkan, såväl internt som externt, är en förutsättning för att sektorn ska lyckas i sitt uppdrag att bistå Aleborna. Vill du vara med på den här utvecklingsresan som vi påbörjat?

Tjänsten som utvecklare fritid är placerad i sektorchefens stab, och omfattar administrativt stöd motsvarande cirka en halvtidstjänst att utföras inom sektorns verksamhetsområde Fritid. Sektorn är bara några år gammal och verksamhetsområdet Fritid är helt nybildat. Det innehåller enheten öppen ungdom och fält, enheten simhall, service, säkerhet och lokalförsörjning, samt till verksamhetschefen direktrapporterande medarbetare på området föreningsutveckling och handläggning.

ARBETSUPPGIFTER
I takt med att kommunen växer ökar behoven av friluftsliv och fritidsaktiviteter för alla åldersgrupper. Arbetet som riktar sig mot sektorns prioriterade målgrupp, kommunens unga, behöver utvecklas. Vi söker dig som gillar att vara i kontakt med och att stötta föreningslivet och som också tycker om att utveckla och förbättra arbetssätt. Ett gott samarbete med föreningslivet är väsentligt för verksamheten.

Arbetsuppgifterna inom verksamhetsområdet fritid omfattar:
• schemaplanering och bokningar av sport-, idrotts- och ishallar
• handläggning av aktivitetsstöd och föreningsbidrag
• administration av ekonomi, avtal, utbetalningar, statistik och fakturering
• att vara stöd och bollplank åt föreningslivets representanter i deras frågor
• att vara systemansvarig för fritidsverksamhetens boknings- och föreningsregister samt bidragssystem för hela sektorn
• att ansvara för hemsidor.

Sektorsövergripande arbetsuppgifter med verksamhetsutveckling kommer att bedrivas i projektform och omfattar:
• att samordna och driva förbättringsarbete
• att ge stöd i att granska, följa upp och utvärdera verksamhet samt att ge konkret stöd och verktyg för utveckling
• att leda projekt och genomföra utredningar av olika slag
• att genom omvärldsanalys bevaka utveckling och forskning inom området och föreslå relevanta förbättringsområden.

KVALIFIKATIONER
Akademisk examen inom ett för verksamhetsområdet relevant område eller motsvarande. Du uppskattar och är bra på att samarbeta och skapa relationer. Du har även sinne för ordning och reda samt god insikt i administrativa processer.

Som person ser vi att du är stödjande, kommunikativ och har en bred övergripande digital kompetens. Du är strategisk i ditt tänkande men också kreativ i ditt sätt att ta dig an nya utmaningar.

Vi ser erfarenhet av kvalitetsarbete och utvecklingsarbete, projektledning och arbete med processkartläggning som meriterande. Det är meriterande om du är insatt i Ale kommuns organisation och föreningsverksamhet. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Sammanfattning

Liknande jobb


4 november 2024

4 november 2024

4 november 2024

4 november 2024