Vill du ta fram morgondagens revisionsverktyg?

Arbetsbeskrivning

Hogia Redovisning & Revision AB är ett bolag inom Hogia-gruppen och leverantör av programvaror och tjänster till byråer.

Vi har i över 20 år varit en av de ledande programleverantörerna på byråmarknaden och erbjuder kompletta lösningar, anpassade för byråer, inom ekonomi, redovisning, revision, skatt, lön och HR. Utvecklingen av programmen sker i nära samarbete med såväl Hogias kunder som branschorganisationer. Hogia Redovisning & Revision ligger i framkant när det gäller nytänkande, flexibilitet och anpassningar till förändringar i lagar, rekommendationer och regelverk.

Just nu gör vi en stor satsning kring våra molnprodukter och söker en medarbetare som vill vara med och ta fram morgondagens revisionsverktyg!

Om tjänsten

Tjänsten som Produktspecialist är en bred och varierad roll där det främsta fokuset läggs på produktutveckling av våra revisionsverktyg. Du kommer att arbeta tätt ihop med produktägaren och ingå i ett utvecklingsteam som, utöver produktspecialist och produktägare, består av systemutvecklare, utvecklingschef, UX, testare och scrum master.

Det är en roll med många kontaktytor både internt och med kunder, branschorganisationer och myndigheter. Utöver produktutveckling ingår det i rollen att att hålla sig uppdaterad om relevanta lagar och regler inom revision samt att hålla visningar och utbildningar för kund. Vi hoppas att du kommer att växa in i rollen och på sikt få utökat ansvar med egna ansvarområden och processer att driva. Det finns goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget samt inom Hogia-gruppen. 

Vem är du?

Vi ser att du som söker är civilekonom eller har motsvarande akademisk utbildning och har praktisk erfarenhet från revisionsprocessen. Du känner dig trygg i revisionsmetodik enligt ISA och har ett intresse för IT-miljöer. För att passa in i rollen ser vi gärna att du är en lagspelare och initiativtagare med god problemlösningsförmåga. Du är noggrann, strukturerad och prestigelös.

Vi tror att du har några års erfarenhet från revisionsbyrå och är intresserad av att fortsätta inom branschen och utvecklas i din yrkesroll fast från ett annat perspektiv.

Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Cedervall, rekryterare
0303-666 16
Linda Falk, rekryterare
0303-68893
Johanna Axelsson
0303-68858

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hogia Redovisning & Revision AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2022
  • Ansök senast: 1 oktober 2022

Besöksadress

Hakenäs 101
None

Postadress

Hakenäs 101
Stenungsund, 44447

Liknande jobb


Financial Assistant

4 november 2024

1 november 2024

30 oktober 2024