OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det här jobbet passar dig som har erfarenhet inom orderhantering är vass i Excel och trivs med att arbeta administrativt.
Om tjänsten
Som orderadministratör är du ansvarig för ett brett utbud av administrativa och affärsstödrelaterade uppgifter där du kommer att stödja Samsungs kunder. I rollen kommer du att övervaka orderstatus, kommunicera eventuella utmaningar till kunder och interna intressenter samt ha en överblick kring order och prognosstatus för att göra en korrekt kortsiktig plan.
Allt som görs på Samsung genomsyras av stor passion och bestående engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabbrörliga globala ekonomi sker förändringar konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Samsung siktar in sig på framtiden och förutser marknadsbehov och efterfrågan så att de kan styra företaget mot långsiktig framgång. Du kommer att ha en integrerad del i att se till att de håller sig på toppen av marknaden och fortsätter att berika och förenkla kundernas liv.
Arbetsuppgifter
Som orderadministratör är du ansvarig för en mängd olika administrativa och affärsstödrelaterade uppgifter. Du kommer främst att hjälpa Samsungs kunder inom nedanstående områden:
- Orderhantering
- Prisinformation
- Leveransinformation
- Prognos
- Hantera ordercykeln genom bearbetning i rätt tid och med exakt profession
- Övervaka orderstatus, kommunicera eventuella problem till kunder och interna intressenter
- Övervaka order och prognosstatus för att göra en korrekt kortsiktig plan
- Analysera, identifiera och implementera processförbättringar inom ansvarsområdet Ansvara för korttidsplanering (AP1 1-4 veckor)
- Koordinera prognosplanering gjord av Account Managers, Key Account Managers och Sales Managers och synkronisera med kortsiktig plan- och orderhantering
Vi söker dig som
Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska då det används i den dagliga kommunikationen. Har tidigare arbetslivserfarenhet inom orderhantering, gärna inom logistik. Har goda kunskaper i Excel (Pivot & vlookup). Det är meriterande om har kunskaper i SAP. Som person är du noggrann, strukturerad och problemlösande
Övrig information
Start: maj till augusti 2021
Omfattning: Heltid
Lön: Timbaserad månadslön
Placering: Kista
Frågor är välkomna till ansvarig rekryterare Tom på tom@thewofi.se. Selektering av ansökningar och intervjuer sker löpande så missa inte chansen att söka tjänsten redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Olsson
Emil Dreca
Michelle Nilsson
Moa Kalström
Julia Ronge