OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BRA vill vara det självklara valet i luften i Sverige. Vi lyfter med klimatet i tankarna - biobränsle i dag och el-flyg inom en snar framtid. Som vinnare av Grand Travel Awards Hållbarhetspris sporrar det oss att varje dag jobba för en hållbar framtid där alla kan fortsätta mötas och utvecklas. Det är BRA!
Nu söker vi fler kollegor till vår avdelning Crew Planning som vill utvecklas tillsammans med oss och vara med på vår spännande resa!
Inom avdelningen Crew Planning har du en nyckelroll i hjärtat av vårt planeringsarbete för att uppnå ett hållbart schema för våra kollegors vardag samt optimal planering för våra kunder. Är du en person som är strukturerad, stresstålig och har vana av att lära dig nya system samt tycker om kontakten med människor och att vara en lagspelare? Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst i ett företag med stora ambitioner i en utmanande bransch!
Dina arbetsuppgifter i stort
Du blir ansvarig för att skapa ett hållbart schema för våra kollegor utifrån kollektivavtal och flygtidsbestämmelser
Planera flygträning och utbildningar i förhållande till manualer och regelverk.
Utifrån givna deadlines kunna färdigställa schema.
Jobba med löpande justeringar i det planerade programmet.
Planera våra flygande kollegors semester.
Hantera allmänna schematekniska önskemål, föräldraledigheter och tjänsteledigheter.
Delta i möten med andra avdelningar
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av schemaläggning/resursplanering. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av Transportbranschen, allra helst Flygbranschen. Det är viktigt att kunna se till helheten i planeringsprocessen – från långsiktig planering, schemaplanering och till genomföra det planerade trafikprogrammet. Att arbeta mot fastställda mål och följa upp dessa ser du som en självklarhet. Då vi arbetar i en konkurrensutsatt bransch måste du vara flexibel och beredd på snabba förändringar. Ditt arbete innebär en högre arbetsbelastning under vissa perioder så det är viktigt att du kan hålla huvudet kallt även när tempot skruvas upp. Vi ser at du har minst gymnasiekompetens och behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift. Goda kunskaper i Office-paketet och i synnerhet Excel är ett krav.
Förutom ett roligt och värdefullt arbete med fantastiska kollegor erbjuder vi även:
Förmånliga resor med oss och andra flygbolag efter sex (6 månaders anställning:
Rabatterade priser på hotell, både nationellt och internationellt.
Gratis pendling med Flygbussarna
Visst låter det BRA!
Din ansökan
Vi kommer löpande göra urval så skicka gärna in din ansökan med CV och personligt brev snarast, men dock senast den 12 juni.
Tjänsten är placerad i säkerhetsklass så du kommer att bli föremål för en registerkontroll innan anställning. Du ansöker genom att klicka på "Sök tjänsten"
Tjänsten är placerad på BRAs huvudkontor vid Bromma Stockholm Flygplats. Tillträde senast 1 september eller enligt överenskommelse.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kenneth Norling , Head of Planning, via mejl kenneth.norling@flygbra.seeller Kristian Hamreby, HR, kristian.hamreby@flygbra.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Arbetschef Thomas Börjesson