OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för IT och drivs av att kunna ge god service till andra i ditt jobb?
Perfekt, då är det dig vi söker! Skicka in din ansökan redan idag.
Dina arbetsuppgifter
Som supportmedarbetare hos vår samarbetspartner kommer du att ingå i ett team där du i det dagliga arbetet med god service hjälper kunder att lösa deras tekniska IT-utmaningar.
Teamet har sitt kontor precis i utkanten av centrum, då vår kund hanterar känslig information som är säkerhetsklassad, kommer man att behöva göra ett utdrag ur belastningsregistret.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Hjälpa medarbetare med felsökningar, konfigureringar och installationer av sin IT-utrustning.
- Redigera och administrera behörigheter i Active Directory.
- Återställa och tilldela lösenord.
- Scripta och förbereda systemuppdateringar.
Vår kund arbetar med stora komplexa kunder vilket bidrar till att tjänsten är tekniskt utmanande och det kräver grundläggande kunskaper samt ett stort teknikintresse. Vid start kommer du få en god introduktion.
Om företaget
Vår kund är ett av Nordens största IT företag med kontor runt om i Sverige. De har sitt huvudkontor i Finland och sysselsätter cirka 24 000 medarbetare världen över. Deras kunder är verksamma inom både den offentliga sektorn samt inom privata näringslivet. Företaget har en djup teknisk och affärsmässig insikt och en drivande kraft för kunders förnyelse och innovation.
Skallkrav:
- Tekniskt intresserad
- Behärska engelska och svenska väl i tal och skrift
Meriterande:
- Gymnasial IT/ datautbildning eller en eftergymnasial IT utbildning
- Varit i kontakt med Active directory
- Arbetserfarenhet från Servicedesk eller teknisk support
- MS Office Suite
- Citrix
- MS Exchange och Office 365
- Kompetens inom windows server, nätverk, linux och ITIL
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som har fingertoppskänsla för god service och är ansvarsfull. Du tycker det är kul att prata i telefon och brinner för att utvecklas inom IT.
För att trivas i denna tjänst är du en glad och lyhörd person som snabbt kan sätta dig in i kundens problem. Vidare är du som person kommunikativ och har ett stort engagemang i ditt arbete. Du är inte rädd för att prova dig fram och är ödmjuk till att lära dig nya system.
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor:
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Start: Enligt överenskommelse
Ort: Örebro
Sista ansökningsdatum: 29/12
Urval sker löpande så missa inte chansen! Skicka in din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996