Vill du vägleda företag till internationell framgång?

Vill du vägleda företag till internationell framgång?

Arbetsbeskrivning

Almi söker Affärsrådgivare som ska utveckla små och medelstora företag i Östergötland!
För att företag ska lyckas och utvecklas behövs det ofta mer än en stark vilja och en god affärsidé. Det behövs kapital, kontaktnät och skickliga rådgivare. I arbetet med stödja våra kunder på deras tillväxtresa har du som rådgivare en viktig roll.


Om företaget
Almis fokus är Hållbar tillväxt och utveckling av små-och medelstora företag inom alla branscher i Östergötland, där vi erbjuder finansiering och affärsrådgivning med hållbarhet som viktig del. I din roll som rådgivare kommer du att vara med och utveckla företagen och därmed även vara med i regional och nationell utveckling.

Vårt mål är att fler innovativa idéer kommersialiseras framgångsrikt, att fler livskraftiga företag startas och utvecklas samt att fler företag ökar sin konkurrenskraft och tillväxt. På Almi arbetar vi med företag i utveckling och erbjuder våra kunder finansiering och rådgivning. Läs mer på www.almi.se


Dina arbetsuppgifter
Som rådgivare på Almi kommer du vara inriktad på affärsutveckling och möta många spännande kunder och deras företag. Här arbetar vi både självständigt och i team med stort ansvar för våra kunders framtida utveckling. Du kommer att få analysera företags utmaningar, coacha och agera bollplank åt ledningen i tillväxtföretag och processleda vd-grupper i deras utvecklingsarbete.

Du har ett mycket kompetent team att tillgå när du behöver en djupare kunskap inom något område. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då detta kommer att vara dina viktigaste verktyg. Där ser vi att kreativitet, utvecklingsdriv och en vilja till ständigt lärande är kritiska framgångsfaktorer.
Våra kunder är entreprenörer i företagandets alla faser, från innovativa startups till små och medelstora företag med ambitiösa tillväxtmål.


Din profil
Du har lätt för att se och förstå kunders behov och med din internationella erfarenhet stärker du vårt team och företagens tillväxt på nya marknader.
Du är resultatinriktad, engagerad och stimuleras av att träffa och utveckla regionens företag. Du har ett genuint intresse för entreprenörskap och drivs av nya idéer och att hjälpa andra framåt i sina verksamheter. Du arbetar självständigt och i team, tar egna initiativ och driver igenom idéer och förbättringsförslag med kundens affär i fokus. En viktig aspekt av ditt arbete är att ha en bra marknadskännedom och goda relationer till relevanta samarbetspartners.
Världen förändras snabbt och för att möta kundens behov och ligga i framkant så ser vi att du är nyfiken, håller dig uppdaterad och har ett intresse för aktuella områden som påverkar företagens affärer tex. digital marknadsföring, försäljning, digitalisering och hållbarhet. Då tjänsten innebär frekventa resor inom regionen är B-körkort ett krav. Utlandsresor kan förekomma.
Hos oss kommer du få möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt, allt för att bistå våra kunder att nå ännu större framgångar. Så om du vill få möjlighet att vägleda Sveriges nästa internationella framgångsföretag och tycker att detta låter som en beskrivning som passar in på dig så skicka in en ansökan redan idag, anställning sker löpande.

Checklista för sökande
• Erfarenhet av internationell försäljning.
• Relevant akademisk utbildning och/eller har drivit företag med internationell marknad
• Är genuint nyfiken och vill utvecklas
• Du jobbar aktivt med att skapa nätverk i regionen och deltar i forum som gynnar detta
• Skicklig på att lotsa människor genom förändring
• Du är flytande i svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande.

Almi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och vi tror på att våra medarbetares olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar vår verksamhet. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet.


Ansökningsförfarande
Du ansöker genom att logga in eller registrera CV och personligt brev på www.skill.se .
Har du frågor gällande tjänsten kontakta då ansvarig rekryterare på Skill, Lena Johansson, 0708-52 32 36, lena.johansson@skill.se eller Susanne Öhman, 013-32 94 08 susanne.ohman@skill.se. Intervjuer och urval sker fortlöpande med sistan ansökningsdag 18/4.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2021
  • Ansök senast: 18 april 2021

Liknande jobb


19 november 2024

Head of Working Capital Solutions, DNB Sweden

26 oktober 2024

Commercial Advisor

29 oktober 2024