OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alter Assistans söker en områdeschef i norr.
Då Alter Assistans befinner sig i en expansiv fas söker vi nu efter en kollega med inriktning på kundansvar i Piteå/Luleå med omnejd, som vill vara med och forma vårt varumärke och framtid.
Hela vår organisation är uppbyggd på närhet till kunder och medarbetare. Tillsammans planerar, genomför, utvärderar och förbättrar vi kundens situation. Närheten är en stor fördel, korta beslutsvägar är en förutsättning för omedelbara insatser och korrekta beslut. Ju närmare kunden man är desto större insikt har man om de behov som finns och vardagens beslut blir lätta att ta, för såväl våra assistenter som för våra gruppledare. Tillgängligheten är stor. Det finns en stor kunskapsbank att ta del av. Det är tryggt att i vardagen vara nära den kompetensen.
Hos Alter Assistans får du ett variationsrikt och stimulerande arbete med omväxlande arbetsuppgifter, eget ansvar och stora möjligheter till utveckling. I tjänsten som områdeschef har du kundkontakt och personalansvar. Du ansvarar även för schemaläggning, rekrytering, viss kontakt med myndighet och kommun och du hjälper till med saker som kan uppstå när man arbetar med personlig assistans.
Vi söker dig som vill vara en del av Alter Familjen och är självständig, ansvarstagande, har god samarbetsförmåga, flexibel och är intresserad av kvalité.
Vi ser att du har tidigare erfarenhet från assistansbranschen och tycker om att arbeta tillsammans med människor. Du som söker är en person med stor förmåga att utveckla goda relationer, har ett genuint intresse för människor och har lätt för struktur och administration. Har du en utbildning inom socialpedagogik, personlig assistans, beteendevetenskap eller en socionomutbildning så är det meriterande.