OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu ges Du en unik möjlighet att vara med och hjälpa till med att bygga upp en Servicedesk från grunden då den varit outsourcad fram tills nu. Vi bygger ett nytt team med erfarna kloka människor som brinner för att ge service och som vill vara med att bygga en servicefunktion av högsta kvalitet. Företaget vi hjälper byggandet med är ett stort, välkänt företag som finns lokalt förankrat i stora delar av landet.
Dina arbetsuppgifter
Jobbet innebär att du tillsammans med övriga i teamet hanterar ärenden som kommer in via telefon, ärendehanteringssystem eller on site och ha en övergripande koll på att våra siter är uppe och fungerande. Du har flera dagliga kontakter med interna kunder och leverantörer och gör bland annat felsökningar, installationer samt underhåll i olika system/applikationer. Du har en viktig roll i det löpande förbättringsarbetet som ger dig tillfälle att utvecklas och bli vassare inom IT, process och applikation. En annan del av jobbet är att spetsa till våra IT-kompetenser genom att vidareutveckla rutiner, processer och våra arbetsmetoder.
För att trivas i rollen krävs det att du har teknikintresse samtidigt som du triggas av god service och att vilja att förändra! Vi har som ambition att lösa användarnas problem vid första kontakt där vi ser att stor del av våra beställningar ska automatiseras för att lägga fokus på den del vi kan ge mervärde för slutanvändaren och verksamheten.
Du agerar således SPOC (singel point of contact) mot våra slutanvändare och arbetar självständigt med felsökning, att hitta lösningar på tekniska problem kopplat till IT på 1st line och 2nd line nivå.
Du kommer att arbeta självständigt enligt ITIL processerna och vi ser gärna att man tar en roll som Incident-manager, problem- eller Change-manager.
Din profil
- Minst två års erfarenhet från IT-support/Help-desk
- Bred kunskap inom IT
- Du brinner för service och vill fortsätta utvecklas i rollen som IT-support
- Duktig på och har viljan att dela med dig av kunskaper erfarenheter
- Erfarenhet av att jobba med ITIL-processer är meriterande
Övrig information
Placeringsort: Västerås, Göteborg, Helsingborg eller annan lämplig stad/ort där kontor finns. Start: ASAP
Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Dagtid
Känns det som en kul utmaning och att du kan bidra med dina erfarenheter? Sök direkt eller hör av dig till ansvarig rekryterare anders.gustavsson@maxkompetens.se om du har frågor kring tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.