OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du komma till jobbet och känna att du är en del av något stort? Där du jobbar med intressanta uppdrag, har bra kollegor och möjlighet att påverka din arbetsdag?
Inera är en kunskapsintensiv organisation som alltid är på väg in i framtiden! Vårt uppdrag är att ge regioner och kommuner digitala förutsättningar för att kunna förbättra och effektivisera sina verksamheter. Ineras driver projekt och förvaltning av system och tjänster inom e-hälsa och digital välfärd, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Det är där du kommer in! Möt livet i en organisation som har ett unikt uppdrag och bli en del av oss! Läs mer om oss på www.inera.se
Vi slår nu ihop våra två kundfunktioner till att bli en. Kundservice och Support blir det nya Kundstöd. Vi söker därför tre vetgiriga, hjälpsamma kollegor som brinner för att ge bästa servicen till våra kunder och användare. Vi lovar händelserika dagar med omväxlande arbetsuppgifter och ett helt gäng kunniga och omtänksamma kollegor.
Kundstöd är Ineras funktion som hanterar alla frågor om de nationella e-hälsotjänsterna och har öppet dygnet runt och året om. Som medarbetare kommer du att arbeta mån-fre kl. 8-17 eller ha en beredskapsvecka. Under den veckan har man beredskap mån-fre kl. 17-08 och lördag och söndag har du beredskap dygnet runt. Under beredskapen arbetar du hemifrån.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Ta emot inkommande ärenden via telefon och e-post.
• Ansvara för ärendehantering i Ineras ITSM-system och Marval.
• Ge stöd och support åt användare (upplägg av användare, styra om i telefonisystem, korthantering mm).
• Analysera och se samband mellan olika tjänster för att kunna härleda varifrån fel kommer och sedan eskalera ärendet vidare.
• Granska beställningar och säkerställa att beställningen är korrekt.
• Guida kunder genom vår kundportal.
• Skapa mallar, instruktioner och checklistor som krävs för en effektiv supporthantering.
• Kontinuerligt arbeta med förbättring av befintliga instruktioner, rutiner etc. som utgör basen för kunskapsdatabasen.
• Hålla utbildningspass för nya kollegor.
Kunskapskrav och egenskaper:
• Goda datorkunskaper, gärna med teoretisk förankring.
• Telefonvana och erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem.
• Ett brinnande intresse för service och god kundkommunikation.
• Ett professionellt förhållningssätt till kunder.
• Ett lösningsorienterat och positivt förhållningssätt.
• Förmåga att se samband för att kunna ta fram förbättringsförslag.
• Erfarenhet av arbete i en kundservice, servicedesk, användarsupport.
• Grundläggande engelska kunskaper.
• Flexibel, lyhörd och noggrann.
• Driven och kan arbeta både självständigt och i grupp.
• Talar och skriver flytande svenska.
Det är bra om du känner till ITIL och kan läsa och följa processer. Det är bra om du har jobbat inom vård, kommun eller landsting. Du behöver vara stresstålig, noggrann och tycka om när det är en mix av nya samt återkommande uppgifter. Service och kvalitet är en självklarhet för dig. Du har förmåga att snabbt ta till dig stora informationsmängder.
Varaktighet och tillträde:
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid med sex månaders provtjänstgöring. Tillträde enligt överenskommelse. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan Sobona och Vision/Akademikeralliansen. Vi läser ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden har löpt ut.
Frågor om tjänsten?
Sektionschef Maria Walkenström, 076-762 7713
Rekryteringskonsult Josephine Modigh 076-890 49 60
Fackliga frågor (Vision) Monica Rosén, 072-724 32 81
Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!