OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nefertiti är en legendarisk jazzklubb i centrala Göteborg som i mer än 40 år har utgjort en av stadens viktigaste livescener. Under lokalens karaktäristiska tegelvalv utspelas konserter, klubbverksamhet och olika kulturevent, men restaurangen och baren erbjuder även mat och dryck av hög kvalitet för gäster som bara vill ha ett mysigt och välkomnande ställe att umgås på.
Sedan 2020 har Nefertiti nya ägare. Lokalen har fått en välbehövd renovering och verksamheten har utvecklats. Nefertiti styrs av en styrelse bestående av klubbens delägare. Vi är en grupp erfarna krögare, kreatörer och arrangörer som tog över verksamheten för att rädda kvar Nefertiti och förverkliga den här kulturskattens fulla potential. Styrelsen har det övergripande ansvaret för verksamhetsutveckling, kreativ utformning och kulturevent.
Nu letar vi dig som kan driva Nefertiti tillsammans med oss och vara vår representant på plats!
Som platsansvarig är det du som ser till att det Nefertiti som gästerna möter lever upp till både våra och deras förväntningar. Du arbetar tätt tillsammans med styrelsen och med ditt personliga ledarskap skapar du en tillitsfull arbetsmiljö med engagerade medarbetare. Du arbetar både administrativt och praktiskt i själva driften och sköter kommunikationen mellan verksamhetens olika delar och med oss i styrelsen. Du har ett utmanande och roligt arbete framför dig, där det finns utrymme för att växa med ansvaret. Din arbetsplats är väldigt varierande och involverar allt från restaurang & bar till konserter, klubbar och events. Din arbetsdag kan skilja sig mycket från gårdagen och det ser du som något positivt. Det som förenar de olika grenarna av verksamheten är att de alltid präglas av hög kvalitet.
Dina ansvarsområden är bl.a:
• Driftarbete, service och försäljning
• Ansvar för inköp, inventering och avstämning av sortimentet både
gentemot övrig personal och våra samarbetspartners
• Schemaläggning och bemanning efter verksamhetens behov
• Kommunikation med gäster vad gäller förfrågningar och större bokningar
• Verksamhetsrapportering till styrelse och ekonomi
• Ansvar för att bokningssystem och andra system är uppdaterade och fungerar
• Ansvar för att personalen sköter sina rutiner och att stället är rent och fräscht
• Uppehålla våra värderingar både gentemot personal och gäster
Under nuvarande världsläge så är verksamheten lite mindre än vanligt. Det ger dig möjlighet att bli varm i kläderna och förberedd inför att världen och Nefertiti återgår till det normala. Det innebär också att det inledningsvis ligger mer fokus på det praktiska driftsarbetet. I takt med att restriktionerna släpper och verksamheten och personalstyrkan växer ökar även dina ansvarsuppgifter.
Vad söker vi hos dig?
Du gillar att vara spindeln i nätet. Med din höga arbetsmoral, goda ledarskapsförmåga och härliga personlighet motiverar och stimulerar du den övriga personalen och får verksamheten att flyta på smidigt och effektivt. Din flexibilitet gör att du gillar förändring och att ha varierade arbetsuppgifter. Din ansvarskänsla och trygghet gör att vi i styrelsen vågar ge dig eget ansvar och din kreativitet gör att du hittar lösningar på utmaningar och kan vara delaktig i verksamhetens utformning. Sedan tidigare har du erfarenhet av driftansvar. Det är meriterande om du har arbetat inom restaurangbranschen, eller en liknande bransch, och att du har passion för mat, dryck och musik. Du är med fördel händig och klarar av lättare underhåll och reparationer.
Om du har läst annonsen och känner att detta skulle kunna vara ett riktigt drömjobb så vill vi att du hör av dig!