OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Vår vision är Hållbar energi för alla och vi jobbar utifrån den statliga värdegrunden samt våra tre värdeord; trovärdig, modig, och helhetssyn.
Vi söker nu en driven och utvecklingsorienterad medarbetare till vår interna kundservice.
Dina arbetsuppgifter
Som medarbetare i vår kundservice kommer du ingå i ett team som arbetar med att ge service och support till våra interna kunder och medarbetare inom Energimyndigheten. Du kommer också att ha en central roll i vidareutvecklingen av kundservice. Det innebär att du kommer att vara en drivande kraft i arbetet med att utveckla, effektivisera och förbättra arbetssättet för kundservice samt coacha teamet i det dagliga operativa arbetet.
I arbetet med att utveckla kundservice ingår att:
• tydliggöra och utveckla tjänstekatalog i dialog med kollegor från andra enheter inom avdelningen
• arbeta fram processer och rutiner i samarbete med övriga kollegor inom kundservice
• vidareutveckla användningen av vårt system för ärendehanteringssystem för att säkra en ökad
Din profil
Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning, gärna i kombination med en eftergymnasial utbildning inom ex. service eller administration. Du har aktuell och relevant erfarenhet av arbete inom intern kundservice- och/eller supportarbete där du servat intern verksamhet, gärna med arbetsledande inslag. Du har erfarenhet av att aktivt delta i utvecklingsarbete inom en kundservice - och/eller supportarbete. Har du tidigare lett den typen av utvecklingsarbete eller har erfarenhet av beprövade processer och modeller som t.ex. ITIL4 eller liknande är det meriterande.
Du har god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift, har goda kunskaper i Officepaketet och har kunskap om minst ett eller flera ärendehanteringssystem.
Som person är du trygg och stabil, du arbetar bra tillsammans med andra, är lyhörd och har ett smidigt sätt. Du är den som tar initiativ, är lösningsorienterad och som uppnår resultat. Du är serviceinriktad med ett intresse och en vilja att hjälpa andra.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Om oss
Energimyndigheten är förvaltningsmyndighet för tillförsel och användning av energi i samhället och arbetar därmed med hela energisystemet, inklusive förnybar energi, klimatinsatser, bättre teknik, trygg energiförsörjning och smartare energianvändning.
Kundservice ingår i enheten Kund- och internservice, som förutom kundservice inkluderar administrativt stöd till chefer, administrativt stöd för projekt, planering av möten och event och lokalförsörjning. Enheten består av 12 personer, varav 3 arbetar i kundservice.
Övrigt
Tjänsten är placerad vid huvudkontoret i våra nya fina lokaler i centrala Eskilstuna. Här arbetar vi aktivitetsbaserat och har flexibla arbetstider som underlättar att förena arbetsliv och privatliv.
Vi sätter värde på de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten.
Varaktighet/Arbetstid
Tillsvidareanställning, heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast den 9 augusti 2022
Om du skickar din ansökan på annat sätt än genom vårt ansökningsformulär på vår hemsida - märk då din ansökan med dnr 2022-007921
Kontaktpersoner
Karina Krogh (finns tillgänglig för frågor tom 6 juli samt 7-9 augusti)
Enhetschef
016-544 23 71
Fackliga kontaktpersoner
Mikaela Sahlin
SACO-S
016-544 20 97
Eva-Karin Magnusson
ST
016-544 21 94