OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Arbetsförmedlare till vårt utmanande projekt UngKOMP
UngKOMP är ett ESF-finansierat projekt med uppdrag är att minska ungdomsarbetslösheten genom att stödja ungdomar som står långt ifrån arbetsmarknaden. Vi gör detta genom ett multikompetent team som tillsammans ger det kvalitativa stöd varje ungdom behöver.
I din roll som arbetsförmedlare arbetar du självständigt, men samarbetar också lätt med andra både i och utanför organisationen. Du tycker om att jobba med individer i förändring, är kundorienterad och trivs med att arbeta i en kundintensiv miljö. När du möter dina kunder kartlägger och identifierar du deras behov och erbjuder dem hjälp och service utifrån Arbetsförmedlingens tjänsteutbud och matchar till arbete. Du kommer dagligen att behöva dokumentera ditt arbete och arbeta med administration i våra system, vilket innebär att det är bra om du har förmågan att skapa struktur och göra prioriteringar i ditt arbete för att trivas i rollen. Att tolka och tillämpa regelverket samt informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet.
Kvalifikationskrav
• Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alternativt är du eller har du varit anställd som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare
• Minst två års arbetslivserfarenhet på heltid eller motsvarande
• Mycket goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift samt mycket god läsförståelse
• Du har en god kommunikativ förmåga och samarbetsförmåga
Meriterande krav
• Du har arbetat med ungdomar
• Du har en god analytisk förmåga och är mål- och resultatorienterad
• Du har genomgått Arbetsförmedlingens utbildning för arbetsförmedlare
• Du har erfarenhet och/eller kunskap inom ärendehantering i den offentliga sektorn
• Du har erfarenhet att arbeta med dokumentation och administration
• Erfarenhet av att arbeta professionellt med bemötande av människor i utsatta situationer
• Erfarenhet av samverkan med andra myndigheter eller parter
Personliga egenskaper
• Du har intresse för människor som har behov av förändring
• Du har god samarbetsförmåga, är ansvarsfull, tålmodig och har en god förmåga att arbeta självständigt
• Du trivs med att skapa goda kundrelationer och har förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete
Övrigt
Anställningen är en visstidsanställning tom 31 dec 2017 med eventuell möjlighet till förlängning.Tillträde enligt överenskommelse. Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.
Intervjuer kommer att ske under vecka 47.
Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2016/00373348 senast den 15 nov 2016. Du ansöker genom att skicka dina ansökningshandlingar (personligt brev och CV) via vårt rekryteringssystem.
Kontaktpersoner
Johan Bäckström Sektionschef 010-486 05 84
Tina Ersson AF-chef 010-487 26 42
Sofia Englund Rekryterare 010-488 69 21
Sonja Wahlén Lyttkens ST 010-487 55 03
Agneta Nordstedt SACO 010-486 40 07
Henrik Hofling SEKO 010-487 60 63
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740