OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vatten och Miljö i Väst AB (VIVAB) ansvarar för vatten, avlopp och avfallshantering i Varberg och Falkenberg. Med cirka 145 anställda och en omsättning på 250 miljoner kronor driver VIVAB en verksamhet som berör runt 100 000 personer och utgör därmed ett av landets större vatten- och avfallsföretag.
Med vår breda verksamhet och förankring i samhällsutvecklingen kan du utvecklas och få erfarenheter som få andra företag kan erbjuda.
Vill du vara med och påverka framtidens VA produktion?
Halland är en av landets mest expansiva regioner och har en hög takt vad gäller utbyggnad och etablering av nya bostads- och industriområden.
Verksamheten vid avdelningen Projekt och planering VA syftar till att planeringen och utbyggnad av vatten- och avloppsanläggningar i nya och gamla områden genomförs på ett långsiktigt och väl fungerande sätt, till en försvarbar kostnad. Avdelningen ansvarar också för samordning och tolkning av va-taxa samt att ledningsregister och fastighetsarkiv finns aktuellt.
Vi söker nu en GIS/Kartingenjör
ARBETSUPPGIFTER
VIVAB är i en fas där användningen av GEOSECMA kommer att öka markant för att användas i planering och i driften i framtiden varför rollen som GIS/kartingenjör kommer vara central i företaget.
Som GIS/Kartingenjör ansvarar du för vårt kartsystem i ArcGIS och Geosecma. Du kommer att arbeta med att ansvara för våra kartor och allt vad det innebär att drifta, underhålla och utveckla dessa tjänster. Vi ser även att du håller interna utbildningar och support, assisterar med kartor vid behov och upprättar GIS-skikt, samt allmänt arbetar i systemet med att föra in och ut data. Du kommer att inom VIVAB ansvara för att upprätta rutiner för GIS, dels för arbetsmetodik, dels för export/import. Som en del av arbetet ingår att läsa in inmätningar (pxy-filer).
Du kommer att styra och leda den interna GIS-samordningsgruppen och vara VIVABs representant i det kommunala GIS-samarbetet. I rollen gäller det att kunna förstå hur olika inställningar och datalagring kan användas och ges möjligheter internt och öka samarbetet och datautbytet med andra förvaltningar/kommunala bolag att dra nytta av vårt GEOSECMA system.
KVALIFIKATIONER
Egenskaper
Eftersom arbetet innebär mycket kundkontakter och även formulering av olika typer av skrivelser är det viktigt att vara en mycket god och pedagogisk kommunikatör, du uttrycker dig därför väl på svenska i både tal och skrift, men även behärskar engelska. Du har ett gott omdöme och ett professionellt förhållningssätt i samarbetet och i dialogen med konsulter, kollegor, andra förvaltningar och entreprenörer samt beslutsamhet och ett stort driv i arbetet. Som person förblir du lugn och stabil, behärskar situationer under press. Du är kvalitetsorienterad och har lätt för att förstå de tekniska och yrkesmässiga aspekterna av arbetet.
Bakgrund
För att du ska kunna utföra arbetet som vi efterfrågar behöver du ha en högskoleutbildning med inriktning GIS-ingenjör gärna mot VA eller motsvarande.
Du har god datavana och behärskar Officepaketet. Körkort är krav för tjänsten. Erfarenhet av att installera och underhålla datakopplingar och systemadministration av GEOSECMA samt genomgångna utbildningar är meriterande. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i offentlig sektor.
ÖVRIGT
Vi gör urval kontinuerligt under tiden, så vänta inte med att lämna in din ansökan.
OBS! Vi undanber oss alla erbjudanden om ytterligare annonsering både i tryck och digitalt.
Kontaktpersoner på detta företaget
personalavdelningen Lena Andersson
0757-274024
för Vision Bengt-Åke Bengtsson
0757- 27 41 62
för SACO Malin Persson
0757-27 40 42
VD Margareta Björksund
0757-27 40 10
ekonom Eddie Svedberg
0757-27 40 27
ekonom för Vision Lena Augustsson
0757-27 40 21
produktionschef Georg Gottrfridsson
0757-274147
produktionschef Joakim Nilsson
0757-274150
för Kommunal Jan-Olof Lundin
0757-27 41 42
informationsansvarig Clara Christiansson
0757-27 40 15