OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa framtidens hem tillsammans med våra hyresgäster? Vi söker två kundvärdar till Uthyrningsavdelningen. I rollen som kundvärd kommer du arbeta med fokus på frågor kopplade till våra hyresgäster. Denna roll kräver att du är flexibel, trygg i att kunna ta beslut samt att du är en lagspelare.
Hos oss på HFAB arbetar vi med mer än bara fastigheter - vår vision är att skapa hem för ett bättre liv idag och imorgon!
Arbetsuppgifter
Till dina arbetsuppgifter som Kundvärd hör främst att arbeta med kundkontakter och uthyrningsprocessen. Genom olika kanaler kommunicerar du med befintliga och potentiella kunder för att möta deras olika behov och ge information om vår service och våra produkter. Du kommer också att ha kontakt med lokala hyresgästföreningar samt delta i bostadsmöten med våra kunder.
Uthyrningsprocessen innefattar bland annat lägenhetsvisningar, uthyrning av lägenheter och uppsägningar.
Vi tror att du:
- är van att möta kunden och att arbeta lösningsinriktat
- har erfarenhet av liknande uppgifter, meriterande om du har utbildning/erfarenhet inom fastighetsbranschen
- har god datavana och kunskap i Office-paketet
- har goda kunskaper i svenska i såväl skrift som tal, samt engelska
- är en god och flexibel lagspelare som har lätt för att samarbeta
- har förmågan att organisera och prioritera i ditt arbete
Som person trivs du med att hitta helhetslösningar, bygga relationer och samarbeta. I rollen är det självklart att ditt arbete präglas av vår värdegrund: vi utvecklas tillsammans och vi tänker nytt och hållbart.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som en hjälpsam lagspelare på HFAB blir du delaktig i arbetet att utveckla framtidens hållbara samhälle. På HFAB värdesätter vi egna initiativ och uppmuntrar handling: vi tycker det är bättre att våga göra fel och lära sig än att stå still. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på HFAB, vi erbjuder dig möjlighet att växa i din roll och ordnar aktiviteter för att stärka gemenskapen inom bolaget. Vi tror du kan ha roligt på jobbet hos oss – för att ha roligt är viktigt, jobbet är en stor del av livet!
Du har B-körkort.
Meriterande om du behärskar fler språk.
Vi erbjuder två tjänster, en tillsvidareanställning samt en tidsbegränsad anställning under en 12 månaders period.
Tillträde enligt överenskommelse, vi tillämpar provanställning. Första intervjuer planeras att hållas via Skype/Teams under onsdag och torsdag vecka 17.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, möjligheten att bidra till verksamhetens utveckling och arbetsglädjen på jobbet.
Halmstads Fastighets AB ägs av Halmstads Kommun. Bostadsbolaget
omsätter drygt 750 miljoner kronor och har cirka 130 anställda.
Fastigheterna, som består av drygt 10 500 lägenheter och lokaler,
värderas till cirka 12 miljarder kronor.
Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lennart Svensson, Fastighetsutvecklingschef
070-306 28 55
Viktoria Hägg, HR-chef
035-138321
Per Lidetun, Distriktschef
035-138420
Mikael Olsson, Facklig representant - Fastighetsanställdas
035-140230
Jonas Stark, Ekonomichef
035-138404
Carin Ottosson, Affärsområdeschef Lokaler
035-13 83 65
Jonas Stark, Ekonomichef
035-13 84 04
Viktoria Hägg,
Carin Ottosson, Distriktschef
035-13 83 65
Malin Paulsson, HR-koordinator
035-138388