Vill du vara med och skapa Sveriges bästa digitala arbetsplats? - SBC

Vill du vara med och skapa Sveriges bästa digitala arbetsplats? - SBC

Arbetsbeskrivning

Är du en person som brinner för att skapa högkvalitativ service med användaren i centrum? Älskar du att utmana invanda mönster och förenkla och automatisera supportflöden? Har du kompetens inom Microsoft Modern Workplace och är expert inom Microsoft Office 365, Intunes och Device Management? Samt kan du förklara komplex IT terminologi på ren svenska? Ja, då kan det här vara tjänsten som du har väntat på. Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker nu en Drift & Supportansvarig till vår kund, SBC, Sveriges BostadsrättsCentrum. SBC är Sveriges största oberoende helhetsförvaltare av Bostadsrättsföreningar. SBC tillhandahåller smarta tjänster inom ekonomisk förvaltning, teknisk förvaltning, juridik och projektledning, med visionen att skapa livskvalitet för hållbar fastighetsförvaltning. SBC står inför en spännande resa framåt där människor och IT är basen för att vi skall lyckas med denna utveckling, så intresse av ny teknik och utveckling är viktigt för oss. Du kommer att tillhöra Verksamhetsutveckling & IT teamet med placering vid Medborgarplatsen i Stockholm men vår arbetsplatsstrategi möjliggör arbete på distans. Resor inom jobbet kommer att ske till våra kunder i Sverige, som idag finns i Malmö, Göteborg, Stockholm. Uppsala och Sundsvall.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som Drift- & supportansvarig är din främsta uppgift att, i samarbete med extern partner, leverera en digital arbetsplats med tillhörande support i världsklass.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
Utveckla och förenkla användarsupport med användaren i fokus
På ett proaktivt sätt ge support till SBC:s medarbetare i deras digitala arbetsplats
Initiera och planera samt genomföra konfiguration och administration av Microsoft 365-tenants
Hantera och utveckla on- och offboarding av medarbetare ur ett Device Management- och IT-perspektiv
Leda egna projekt inom främst digital arbetsplats och support
Delta i utvecklingsprojekt inom verksamhetsutveckling och IT
Inventering och hantering av hårdvara och licenser
Initiera utbildningsinsatser eller annan kommunikationsinsats vid behov
Övriga projektarbeten

Dina egenskaper
Vi söker en person som är en duktig kommunikatör och projektledare med stort intresse för ny teknik och automatisering. Som person kommer du att vara med att skapa Sveriges bästa digitala arbetsplats, genom bästa möjliga användarupplevelse. Vi vet att du trivs i en roll där du får ta ansvar för din egen utveckling och självmant driver ditt arbete framåt. Förmodligen brinner du för att skapa användarservice utöver det vanliga och älskar utmaningar, något du tar dig an prestigelöst och med en positiv attityd! Du är mån om att ge förstklassig service, alltid med användaren i fokus, och här kommer din goda sociala förmåga väl till pass. Rollen är en hybrid mellan att vara med och sätta regelverk för IT-support och drift (ITIL), men även att vara operativ i det dagliga supportarbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för den här rollen.
Här får du möjlighet att utveckla den digitala arbetsplatsen och göra verkligen göra skillnad, låter det som en rolig utmaning? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Kandidatexamen inom Datateknik och relaterade områden (eller motsvarande)
Flerårig yrkeserfarenhet av IT-drift och support i Microsoftmiljö
Flerårig yrkeserfarenhet av nätverks- och systemunderhåll
Mycket god kunskap och erfarenhet av arbete med Microsofts molntjänster för automatiserad klienthantering och digital arbetsplats (Device Management)
Mycket goda kunskaper i Microsoft Intune
Mycket goda kunskaper i Office 365 (inkl Microsoft Teams, Power Automate och Sharepoint)
Kunskaper i Autopilot, Azure/AD
God förmåga att kommunicera, muntligt och skriftligt, på svenska.

Plus i kanten:
Ledaregenskaper
Certifieringar inom Microsoft365 (t.ex. AZ-104, MS-100, MS 500, MD-100, MS-700 …)
Kunskap i Datalager och Power BI
Kunskaper inom ITIL
Erfarenhet av Power Shell script
Erfarenhet av GPO:er

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag med övertag av kunden efter 6 månader. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 31954 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2020
  • Ansök senast: 19 november 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Driftansvarig

Driftansvarig

11 november 2024

7 november 2024

31 oktober 2024

Platform Owner

29 oktober 2024