Vill du vara med och utveckla Norrbottens Näringsliv. Nu söker Almi en affä

Vill du vara med och utveckla Norrbottens Näringsliv. Nu söker Almi en affä

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla Norrbottens näringsliv? Almi söker en affärsrådgivare till Luleå.

I norra Sverige pågår en betydande nyindustrialisering kopplad till fossilfri produktion och elektrifiering till gagn för klimatomställningen. När nya gröna industrier etablerar sig i norra Sverige kan regionen bli ledande i den klimatomställning som nu sker globalt.

Mitt i den här dynamiken arbetar Almi med spännande människor och företag. Nu har du chansen att bli en av oss och vara med och skapa förutsättningar för företag som vill utvecklas hållbart och för människor som vill förverkliga idéer och visioner.

Att arbeta på Almi

På Almi tar vi utgångspunkt i företagens behov och via affärsutveckling, finansiering och riskkapital bistår vi dem i deras hållbara tillväxtresa.

Hållbarhet är ett av våra nyckelord och det innefattar bland annat ett stort fokus på en långsiktig hållbar arbetssituation för alla våra medarbetare. Det ska vara utvecklande att jobba på Almi och du ska även ha en god energi kvar för det övriga i livet när du går hem efter arbetsdagens slut.

Som medarbetare på Almis kontor kommer du till en utvecklande och öppen arbetsplats med erfarna kollegor i en miljö som präglas av teamkänsla och glädje. Vi värdesätter olikheter, vi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och tror på att medarbetarnas olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet.

Du får vara med på en spännande resa tillsammans med Almi där du får möjlighet att arbeta tätt tillsammans med många spännande aktörer inom vår region. Du får en fri roll med stora möjligheter att utveckla både dig själv och Almi under trygga förutsättningar.

Om tjänsten

Som rådgivare hos Almi är ditt uppdrag att jobba uppsökande mot regionens små och medelstora företag och utifrån företagens behov erbjuda och leverera Almis tjänster.

Rollen är utåtriktad, rådgivande med ett coachande förhållningssätt och har ett naturligt fokus på affärer och relationsbyggande. Du kommer vara en viktig kugge för vårt arbete med entreprenörer och tillväxtföretag där du ofta blir kundens första kontakt med Almi.

Vi arbetar ofta i team där vi drar nytta av varandras kunskaper och erfarenheter för att kunna ge största kundnytta. Du blir en viktig del av vårt team och vi sätter stor vikt vid din förmåga att samarbeta.

Tjänsten är en heltidstjänst. Vi söker en rådgivare med placering på Almis kontor i Luleå och du kommer ha Norrbotten som primärt arbetsområde, och även Västerbotten kommer att innefattas då vi har ett arbetssätt som innebär samarbete över länsgränserna med både fysiska och digitala möten.

Vem är du?

Du som person:

• Du är en engagerad person som har förmågan att arbeta självständigt men även tycker om att samarbeta med kollegor. Du tilltalas av att arbeta utifrån tydliga målsättningar.
• Du tycker om att aktivt arbeta med kunder och ge det lilla extra för att på ett positivt sätt överraska och utmana kunden i sina tankegångar.
• Nyfikenhet och omvärldsorientering är bra egenskaper för att vara uppdaterad om vad som händer i vår omvärld. Det är en fördel om du har goda kontakter inom näringslivet och gärna kunskap om vår region.
• Du är social, utåtriktad och bidrar aktivt till att sprida glädje och energi på arbetsplatsen.
• Ett annat av våra viktiga uppdrag är att utveckla ännu fler företag som drivs av kvinnor och personer med utländsk bakgrund så du liksom vi värdesätter mångfald och ett inkluderande förhållningssätt.
• Eftersom Almis uppdrag är att jobba med hållbar utveckling hos företagen ser vi att du har ett intresse för hållbarhetsfrågor.
• Du har goda kunskaper inom företagsekonomi
• Kunskap och erfarenhet kring digitalisering är meriterande men inget uttalat krav.

Låter detta intressant? Ansök redan idag!

I denna rekrytering samarbetar vi med Nordisk Kompetens AB. Önskar du mer information eller har frågor kring tjänsten så är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Thomas Nergård på

073-435 06 69.

Urvalet sker löpande därför önskar vi din ansökan snarast, dock senast 27 augusti 2023.

Bakgrundskontroll genomförs på slutkandidaten/slutkandidaterna.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordisk Kompetens
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 juli 2023
  • Ansök senast: 17 augusti 2023

Liknande jobb


External Workforce Advisor

External Workforce Advisor

7 november 2024

23 oktober 2024

Trainee inom finans Stockholm

Trainee inom finans Stockholm

7 oktober 2024