Vill du vara med på en framtidsresa och den gröna omställningen inom f ...

Arbetsbeskrivning

BRA vill vara det självklara valet i luften! Vi lyfter med klimatet i tankarna - biobränsle i dag och el-flyg inom en snar framtid. Som vinnare av Grand Travel Awards Hållbarhetspris sporrar det oss att varje dag jobba för en hållbar framtid där alla kan fortsätta mötas och utvecklas.
Hållbarhet bygger på ett helhetsperspektiv där sociala, miljömässiga och ekonomiska aspekter vägs in. I din roll inom Emergency Response Organisation arbetar du med operativa frågeställningar, planeringar och förebyggande av händelser genom framtagandet av strukturer för hela BRA.
I denna roll arbetar du brett, stödjande och självständigt för att skapa de bästa förutsättningarna för organisationen med frågor gällande krishantering och säkerhet.
Du kommer att få vara med och utveckla rutiner, processer, manualer, och vara en del av krishanteringsteamet. I ditt arbete följer du upp avtal och jobbar aktivt med våra leverantörer. Du genomför inspektioner där du följer upp krishanteringsrutiner på de flygplatser vi flyger till. Vidare jobbar du aktivt med att planera och genomföra övningar för att säkerställa att organisationen håller en hög beredskap inför tillfällen då ERO-teamet aktiveras. Du är en nyckelperson och stöd för hela ERO organisationen.
Du tillhör en avdelning om tre personer, och rapporterar till Head of Emergency Response Planning. Du arbetar på huvudkontoret som ligger i nära anslutning till Bromma flygplats och det nybyggda handelsområdet kring Bromma Blocks. Tjänsten är på motsvarande 50% och kan med fördel kombineras med tjänstgöring inom eller utanför BRA.
Din profil:
Erfarenhet av administrativa uppgifter, gärna från flyget.
Meriterande:
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter kring krishantering och Emergency Response
Erfarenhet från att ha jobbat med inspektioner och uppföljningar
Du är proaktiv, har en god samarbetsförmåga och är duktig på att kommunicera. Du är analytisk, noggrann och har förmågan att se till helheten utan att missa detaljer. Du tar målmedvetet egna initiativ och är självständig i ditt arbete.  För att trivas hos oss är det viktigt att du gillar förändring och tycker om att vara en del av ett team där arbetsvardagen är under ständig förändring. Du är prestigelös och ödmjuk i din roll och tycker om att verka stödjande där du fördjupar dig inom olika frågor med nyfikenhet och högt engagemang.
Vi erbjuder en spännande och dynamisk tillvaro i ett företag under tillväxt med inriktning på både reguljär trafik samt vårt nystartade affärsområde inom charter med start i april 2023. Inom BRA har vi ett generöst förmånspaket kopplat till resor och gratis pendling till jobbet.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är den 10 januari 2022. Urval kommer att ske löpande varför tillsättning kan komma att ske innan ansökningstiden är slut. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR Business Partner Lise-Lotte.sjoholm@flygbra.se. Vänligen notera att vi ej tar emot ansökningar via e-post med anledning av GDPR.

Kontaktpersoner på detta företaget

Arbetschef Thomas Börjesson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BRA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2022
  • Ansök senast: 10 januari 2023

Besöksadress

Honnörsgatan 26 1TR
Växjö

Postadress

Honnörsgatan 26 1TR
Växjö, 35236

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024