Vill du vara med på resan mot att bli Sveriges grönaste regionalflyg? ...

Arbetsbeskrivning

Vi på BRA siktar fortsatt framåt och uppåt för att vara det självklara valet i att knyta samman vårt avlånga land! Med klimateffektiva flygplan, biobränsle i tanken och elflyg inom en snar framtid jobbar vi för en hållbar framtid där alla kan fortsätta mötas och utvecklas runt om i Sverige.
Som avräkningsansvarig kommer du som en del i vårt ekonomiteam ansvara för avräkningsprocessen och främst arbeta med att hantera och kontrollera inkommande försäljningsfiler, internt men även som kravställare gentemot outsourcingleverantör, du kommer därmed verka som huvudkontakt gentemot outsourcingpartner.
Du har en central roll i att säkerhetsställa att förändringar i bland annat avtal och vårt trafikprogram samt produktutbud även implementeras i våra avräkningssystem. Vidare har du kontinuerlig kontakt med bland annat vårt kundcenter, IT-avdelning, Kommersiella avdelning samt även externa systemägare för att vara uppdaterad inom olika förändringar som påverkar våra intäktsflöden. Som en del av arbetet med företagets intäkter kommer du även att kontinuerligt arbeta med redovisning tillsammans med våra redovisningsekonomer.
Inom det dagligaarbetet arbetar du löpande med support, drift och underhåll. Detta innefattar bland annat felsökning, uppföljning med systemleverantörer samt återkoppling till organisationen. En viktig del i uppdraget kommer vara att ständigt arbeta för att utveckla och förbättra avräkningsprocesserna. Som en del av ekonomiavdelningen kommer du även arbeta löpande med månads-, kvartals- samt årsbokslut gällande avräkning.
Vem är du?
Som person är du strukturerad och serviceinriktad.  Vi ser även att du har en fallenhet för IT-verktyg/system. Du vågar tänka nytt och utmana befintliga processer för att effektivisera arbetet vilket gör det viktigt att du både är självgående och resultatinriktad. Du är en lagspelare och ser det som naturligt att ge service både internt och externt samt har ett flexibelt och ödmjukt förhållningssätt till din omvärld.
Helst har du arbetat i runt 6–8 år och gärna med erfarenhet av flygbranschen. Du ska ha goda kommunikativa förmågor i tal och skrift, både i svenska och engelska. Det är önskvärt om du tidigare arbetat inom resebyrå eller kundcenter i systemet Amadeus Reservation.  Har du även erfarenhet av bokföring och redovisning främst med Interline Billing är det till en stor fördel för arbetet.
Placeringsort är Stockholm/Bromma men annan placeringsort kan diskuteras.  
Vi erbjuder fast tjänst där provanställning tillämpas samt kollektivavtal med hållbara och konkurrenskraftiga villkor. Som anställd på BRA ges du även möjligheten till förmånliga resor via MyID Travel efter sex månaders anställning samt möjlighet till att hyra semesterlägenheter på Mallorca till självkostnadspris. 
Ansökan

Välkommen med din ansökan senast2022-01-21. Du ansöker via länken ovan. Observera att inga ansökningar mottages via E-post, utan endast via länken ovan.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Sjöman, HR johanna.sjoman@flygbra.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Arbetschef Thomas Börjesson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BRA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2021
  • Ansök senast: 21 januari 2022

Besöksadress

Honnörsgatan 26 1TR
Växjö

Postadress

Honnörsgatan 26 1TR
Växjö, 35236

Liknande jobb


21 november 2024