Villan i Eslöv söker verksamhetschef

Villan i Eslöv söker verksamhetschef

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en spännande och utvecklande karriär där du kan göra verklig skillnad för människor varje dag? Hos oss får du inte bara möjligheten att växa i din roll som verksamhetschef, utan även vara en del av ett företag där engagemang, glädje och ansvar är våra grundläggande ledord. Om du delar vår vision om att alla har rätt till ett bra liv har du nu chans att bli en del av vårt team och göra skillnad tillsammans med oss.

Om oss
Villan i Eslöv vänder sig till vuxna med varierande psykiska och sociala funktionsnedsättningar eller demensdiagnoser som kräver en trygg miljö med personal dygnet runt. Vi tar emot lång- och korttidsboende och stöttar den boendes sociala, psykiska och praktiska förmågor. Villan i Eslöv ligger mitt i centrum, mitt i Skåne. Här är det nära till allt – all service finns i stadskärnan och bara 3–4 kvarter bort ligger stationen med goda kommunikationer. Enheten utgörs av en större herrgårdsliknande villa med en tillbyggnad, omgiven av en stor trädgård. Det finns 33 platser som är fördelade på tre avdelningar. Vi tar placeringar enligt SoL. 

Om tjänsten
Som verksamhetschef kommer du att leda och utveckla verksamheten som du ansvarar för. Att ha personalansvaret för verksamheten kommer att vara en stor del av ditt arbete och du kommer framförallt att arbeta med att skapa engagemang och delaktighet samt finnas där som stöd till din personal.  

Du kommer huvudsakligen arbeta med:  
- Ansvara för boendets dagliga drift
- Ansvara för personal, ekonomi och arbetsmiljö
- Driva utvecklingsarbete kopplat till verksamheten 

Till din hjälp i rollen som verksamhetschef har du en rad olika stödfunktioner som till exempel HR, Kvalitet och Metod, Ekonomi, Fastighet och IT. Du kommer att ingå i områdets ledningsgrupp tillsammans med regionchef och övriga verksamhetschefer. För oss är det viktigt att jobba tillsammans där vi hjälper och inspirerar varandra.  

Vem är du?   
Du är en lyhörd och tydlig ledare som skapar engagemang genom ett närvarande ledarskap. Till detta är du en handlingskraftig och resultatorienterad lagspelare med god självkännedom. Du har en god kommunikativ förmåga där du har lätt för att skapa och vidhålla kontakter. Du har goda administrativa färdigheter och har erfarenhet av ekonomisk uppföljning.   

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi utgår från Humanas ledarskapsprofil vid rekrytering av nya chefer.    

För att söka denna tjänst krävs tillräckliga meriter och kvalifikationer för att kunna bli godkänd som föreståndare av IVO. Därav krävs det att du har: 
- Minst 2 års erfarenhet av arbete med målgruppen  
- Socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren
- B körkort
- Erfarenhet av att leda en verksamhet

Hälsning från din blivande chef Karin Cohen 
Som din framtida chef ser jag fram emot att skapa förutsättningar för att du ska växa och trivas. För mig är det avgörande att vi främjar öppenhet, samarbete och en positiv arbetsmiljö. Jag tror på att ge dig utrymme att ta egna initiativ och att vi tillsammans kan bygga en kultur där varje individ känner sig inkluderad och värderad. Hos oss är du inte bara en anställd, utan en viktig del av vårt gemensamma mål att skapa framgång och förbättra människors liv. Om du delar våra värderingar och vill vara en del av detta, är du varmt välkommen till vårt team på Humana! 

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar sex månaders provanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Arbetstid: Dagtid, förtroendearbetstid
Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse

Vad händer nu? 
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Regionchef Karin Cohen via mail karin.cohen@humana.se

Välkommen med din ansökan!   

Att jobba på Humana 
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2024
  • Ansök senast: 20 juni 2024

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


22 november 2024

8 november 2024

20 november 2024