OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden.
Bemanningsenheten ansvarar för Vingåker kommuns vikariehantering inom Vård och Omsorg. Vårt uppdrag är att bemanna och rekrytera timvikarier till olika verksamheter inom funktionshinderområdet och äldreomsorgen vid korttidsfrånvaro exempelvis sjukdom, semester eller utbildning. På Bemanningen arbetar vi efter gemensamma mål där fokusen ligger att möta upp alla verksamheters behov.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker bemanningsassistent till vår bemanningsenhet, i rollen som bemanningsassistent ansvarar du för att bland annat hantera beställningar som inkommer i vårt bemanningssystem och boka ut vikarier till våra olika verksamheter i kommunen. Du får även möjlighet att vara behjälplig i rekryteringsprocessens olika delar. En arbetsdag kan innebära ett brett spann av olika arbetsuppgifter som bland annat kan innefatta:
*Matchning av vikarier mot behov
*Ansvara över inkommande samtal till vår bemanningsenhet
*Ansvara över inkommande post, e-post och övriga administrations uppgifter
*Administrativt stöd till enhetschefer
*Besvara frågor från våra timvikarier, medarbetare, brukare och arbetstagare
*Kontakt med verksamheterna för bevakningar och förändringar
*Lönehantering
Som stöd i ditt arbete har du ett digitalt bemanningssystem Time care pool, Time care planering samt kommunens lönehanteringsprogram Visma.
På Bemanningsenheten arbetar ett sammansvetsat team som är passionerade för arbetet och alltid ställer upp för varandra. Arbetstiden varierar och man är schemalagd dag och helg.
KVALIFIKATIONER
Det här är en tjänst som passar dig som är flexibel, har en hög ambitionsnivå, är självständig i ditt arbete och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du behöver uppskatta en varierad arbetsdag som kan innehålla en hel del tvära kast och många bollar i luften. Du är en problemlösare och van vid att hålla huvudet kallt och prioritera rätt även under pressade situationer.
Vi söker dig som har avslutad utbildning på gymnasial nivå, gärna inom administration. Du har även tidigare erfarenhet av bemanning och har både helhetssyn på bemanningsbehov samt kan arbeta strukturerat och organiserat med den dagliga bemanningen. Vidare behöver du ta stort ansvar för att driva ditt eget arbete framåt, kunna ha god dialog med medarbetare och kan agera med lugn i stressiga situationer.
För att lyckas i rollen krävs en god datorvana och du trivs med att arbeta med telefonen som främsta verktyget. Du har erfarenhet av kundserviceinriktade arbeten, har en stark servicekänsla och är tydlig i din kommunikation.
Tjänsten är en tillsvidare anställning som kan komma att inledas med 6 månaders provanställning.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vingåkers kommun ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund
Vingåkers kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.