OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden.
På vår kanslienhet arbetar idag nio kompetenta och engagerade medarbetare som tillsammans ansvarar för kommunens nämndsekretariat, registratur, GDPR, arkiv, reception, posthantering och telefoni. Enheten ansvarar också för några större projekt som är under uppstart. Ett handlar om att införa e-arkiv, som är den största förändringen inom arkivområdet på 500 år! Kanslienheten ingår tillsammans med HR-, ekonomi-, och IT- enheten i kommunledningsförvaltningen, och vi jobbar nära i ett samlat ledningsstöd.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en ny kollega! Som nämndsekreterare hos oss kommer du att ha ansvar för hela ärendeprocessen som nämndsekreterare för barn- och utbildningsnämnden. Det innebär att du kommer att arbeta med allt från registrering av ärenden, beredningar och kallelser till nämndmöten, protokollskrivning, expediering av ärenden och arkivering. Du arbetar i nära samarbete med ansvarig förvaltningschef för nämnden. Tjänsten kan komma att kombineras med projektarbeten, utredningsuppdrag och övrig administration.
Rollen innebär en kvalitetssäkrande och samordnande funktion för den politiska ärendeprocessen i kommunen. Du ger stöd och service till tjänstepersoner, kommunledning och förtroendevalda i de politiska organen, som till exempel kommunfullmäktige, kommunstyrelsen.
I tjänsten ingår också att fungera som sekreterare funktionsrättsrådet och pensionärsrådet och stötta upp kollegor inom andra nämnder vid behov med registratur, arkivering och sekreterarskap.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med akademisk examen inom statsvetenskap, juridik eller samhällsvetenskap eller har tidigare erfarenhet av arbete som nämndsekreterare eller registrator med en god insyn i en politiskt styrd organisation. Du behöver ha kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen samt erfarenhet av att arbeta i digitala ärende- och dokumenthanteringssystem.
Du ska ha en hög administrativ förmåga och kunna skapa ordning och struktur som underlättar för chefer och andra tjänstemän. Du är ordningsam och van att jobba med deadlines. Som nämndsekreterare ansvarar du för att ha god koll på ärenden och hela processen.
Arbetet kräver flexibilitet och förmåga att arbeta inom korta tidsramar. Du är noggrann och har en känsla för service, vilket innebär att möta människor på ett professionellt sätt. Du skapar goda relationer med omgivningen och bidrar till ett gott arbetsklimat.
I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med 6 månaders provanställning.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vingåkers kommun ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund
Vingåkers kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.