OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden.
Nämndadministrationen ingår tillsammans med IT och kommunikation i kommunikationsenheten där vi är 18 medarbetare. Vi är ett bra gäng som månar om en god arbetsmiljö, både i enheten som på arbetsplatsen. Likväl är det viktigt för oss att vi levererar god kvalitativ service på ett effektivt och hållbart sätt. Kommunikationsenheten utgör tillsammans med personalenheten och ekonomienheten Ledningsstöd och är en service- och stödfunktion till hela kommunorganisationen. Samtliga nämndsekreterare i kommunen finns placerade i enheten.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som nämndsekreterare för kommunstyrelsen ansvarar du för hela ärendeprocessen detta innebär allt från ärenderegistrering, beredningar, sammanträden, protokollskrivning, arkivering med mera. Du arbetar i nära samarbete med kommunchefen och kommunstyrelsens ordförande, likväl som du har ett tätt samarbete med övriga nämndsekreterare. Vi lägger stor vikt vid att kunna backa upp varandra och därför jobbar vi med löpande avstämningsmöten och gemensamma rutiner inom nämndsekreterargruppen. I uppdraget som nämndsekreterare för kommunstyrelsen ingår även utredningsuppdrag samt övriga administrativa uppgifter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som med akademisk utbildning inom statsvetenskap, samhällsvetenskap eller juridik, eller har erfarenhet av att jobba i offentlig verksamhet som nämndsekreterare och registrator. Du är ordningsam och van att jobba mot deadlines. Som nämndsekreterare ansvarar du för hela nämndflödesprocessen, vilket innebär att du behöver vara ordningsam och strukturerad. Du har goda kunskaper inom offentlig rätt och ett brinnande intresse för samhälle och demokrati. Din roll innebär att du har en hög servicegrad och är ett viktigt stöd för kommunchefens dagliga arbete.
I den här rekryteringsprocessen kommer vi även lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Provanställning kan komma att tillämpas.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vingåkers kommun ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund
Vingåkers kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunikationschef Maria Pestrea
0151-19119
Personalchef och tf kommunchef Mattias Gustafsson
0151-191 00
IT/kommunikationschef Maria Pestrea
0151-191 19