OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden.
Organisatoriskt ligger kommunikationsenheten som en samlad resurs under kommunledningsförvaltningen. Enheten består av kommunikation, IT, nämndservice och reception. Variationen av kompetenser skapar en dynamisk arbetsmiljö med ett härligt tempo. Tillsammans med HR-enheten och ekonomienheten utgör kommunikationsenheten ledningsstöd och är en service- och stödfunktion till hela kommunorganisationen.
ARBETSUPPGIFTER
Är du vår nya registrator till nämndservice i Vingåkers kommun?
Som registrator ingår du i vår nämndservicegrupp som består av registratorer och nämndsekreterare. Gruppen ger en trygghet till varandra med stöd och kunskapsutbyte, målet är att på bästa sätt hantera offentliga handlingar och ge service till invånare, allmänhet, förtroendevalda och övriga förvaltningar utifrån den offentliga processen. Vi är centralt organiserade i kommunledningsförvaltningen, i vår nämnd- och kommunikationsenhet ingår även kommunikation, telefoni och kommunreceptionen. Sammanlagt är vi tolv personer varav sju jobbar inom nämndservice.
För närvarande arbetar vi i ärendehanteringssystemet W3D3 och Castor (bygg och miljö). Dina arbetsuppgifter innebär att du kommer att arbeta med allt från registrering av inkommande handlingar, expedieringar som till arkivhantering och arkivering. Nämndservice ansvarar för kommunens dagliga posthantering, in och utgående, en uppgift som är fördelad över samtliga registratorer.
I din roll som registrator kommer du även att ha det sammanhållande ansvaret för arkivfrågor och centralarkivet. Nämndservice är ansvarig för centralarkivet och under 2023 sätter arbetet igång med att ansluta Vingåkers kommun till Sydarkiveras e-arkiv. Du kommer att ingå i detta arbete.
Vingåkers kommun utsågs till mottagare av Årets Offentlighetspris 2022 av TUI. Vi jobbar varje dag med att vara en så transparent och öppen organisation som möjligt.
Arbetsuppgifterna består i att:
• arbeta med den dagliga hanteringen av in- och utgående handlingar, skanning, diarieföring, utlämning och arkivering av handlingar.
• hantera arkivmaterial, förfrågningar och inlämningar till och från centralarkivet samt vara sammanhållande i arkivfrågor.
KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker behöver ha gymnasial utbildning och vara diplomerad registrator eller ha erfarenhet av att ha arbetat som registrator inom offentlig verksamhet. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom administration, offentlig förvaltning och/eller arkiv- och informationsvetenskap och kunskap om de lagar och förordningar som styr dokumenthanteringen (bland annat offentlighet och sekretesslag, förvaltningslag, arkivlag och tryckfrihetsförordningen).
Du måste ha god datorvana med goda kunskaper i Officepaketet.
Som person ser vi att du behöver vara ansvarstagande för ditt arbete och ha en god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp och vara en god lagspelare som vill bidra till ett gott klimat på arbetsplatsen. Att vara serviceinriktad, noggrann och strukturerad faller sig naturligt för dig.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du arbetar enligt vår medarbetarpolicy och värdegrund.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vingåkers kommun ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund
Vingåkers kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunikationschef Maria Pestrea
0151-19119
Personalchef och tf kommunchef Mattias Gustafsson
0151-191 00
IT/kommunikationschef Maria Pestrea
0151-191 19