OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bergkvist Siljan är en modern sågverkskoncern i Dalarna. Koncernen innefattar ett råvarubolag samt tre sågverksenheter placerade i Insjön, Mora och Blyberg. Vårt råvarubolag Bergkvist Siljan Skog förser våra sågverk med råvaran.
Sommaren 2019 gick de två anrika dalakoncernerna Siljan Group AB och Bergkvist-Insjön AB samman och blev Bergkvist Siljan-koncernen. Koncernen har ca 300 medarbetare i Dalarna, Hälsingland och Gästrikland varav 40 medarbetare i råvarubolaget Bergkvist Siljan Skog.
Vi som arbetar i Bergkvist Siljan är stolta över att bruka och förädla råvaran från skogen. Vi tror på ett nära samarbete med skogsägare, samarbetspartners, industri och marknad. Framtiden hör skogen till! Bergkvist Siljan är övertygad om att ett aktivt arbete med mångfald och jämställdhet skapar konkurrensfördelar och stödjer koncernens målsättning att vara en god samhällsmedborgare och en attraktiv arbetsgivare.
Virkesköpare till Bergkvist Siljan Skog AB
Tycker du om att skapa relationer och brinner för att göra affärer? Trivs Du att jobba i en verksamhet där ingen dag är den andra lik? Tycker du om att jobba självständigt mot uppsatta mål? Då kan vi erbjuda Dig en spännande roll i vår verksamhet. Du får omtänksamma, lösningsfokuserade kollegor som gillar det vi gör. Vi ska bli ännu bättre!
Arbetsbeskrivning
Som virkesköpare ansvarar du för virkesanskaffningen inom ditt geografiska område genom ett aktivt, lönsamt och miljöriktigt brukande av skogar. Du förväntas aktivt bearbeta och knyta nya kontakter samt upprätthålla goda relationer med skogsägare.
Det är ett omväxlande och fritt arbete som kräver stor självständighet, egen drivkraft och förmåga att jobba mot uppsatta mål. Arbetet utförs både i fält och inne på kontor. Till ditt förfogande har du kompetenta och motiverade kollegor.
Du kommer jobba i ett team där du rapporterar till affärsområdeschefen i din region.
Vi söker
Till vårt verksamhet i Dalarna, Härjedalen och Gästrikland söker vi dig som har skoglig utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet och som har intresse av både människor och skogsskötsel. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förväntar oss att du är drivande och har förmåga att ta ansvar för affären. För att trivas i rollen tror vi att du tycker om att ha kontakt med nya människor. Du bör gilla tydliga ramar och mål men ändå förmåga att jobba självständigt och strukturerat för att upprätthålla och bygga kundrelationer.
Du är initiativrik, självgående och serviceinriktad. Du trivs med självständigt arbete och har lätt att samarbeta med kollegorna i teamet och bidra med god stämning. Du motiveras av att arbeta i en organisation som ständigt utmanas i att tänka nytt och utvecklas.
Kompetenser
• Skoglig utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
• God datavana inom Word, Excel och skogliga affärer
• B körkort är ett krav
Vill du veta mer om denna tjänst ta gärna kontakt med någon av nedanstående. Vi ser fram emot att höra ifrån dig.
Sista ansökningsdag 15 januari 2021. Vi kommer behandla ansökningarna löpande.