Vision Zero söker teamledare till Service Desk

Arbetsbeskrivning

Vision Zero IT AB etablerar ett Service Desk Center i Sollefteå och söker nu en Teamledare med erfarenhet av IT-support. Som Teamledare kommer du att leda och fördela det dagliga arbetet i Service Desk, samtidigt som du själv kommer att vara en del av 1st Line där du tar emot inkommande ärenden och ger IT support och teknisk service till våra kunder via telefon och remoteverktyg. Du kommer även att agera SPOC gentemot våra kunder i Service Desk vilket innebär att du kommer ansvara för att användarens frågor hamnar hos rätt grupp, men också uppföljning och återkoppling till användaren. Utöver detta kommer du att säkerställa att kundernas processer följs och att relationerna underhålls. Du kommer att ha en synlig roll bland våra affärspartners och du förväntas att proaktivt identifiera förbättringsområden i syfte att optimera kostnader, kvalitet och kundnöjdhet, samt genomföra beslutade förändringar.

Kvalifikationer
Arbetet som Teamledare i Service Desk ställer höga krav på självständighet och eget driv samtidigt som du måste ha en god teknisk kompetens och tycka att det är kul att hjälpa användare med IT relaterade frågor per telefon. För att lyckas i rollen bör du ha;
- Erfarenhet av arbete som teamledare i Service Desk alternativt kundtjänst
- Erfarenhet av support i Service Desk
- Certifiering och/eller praktisk erfarenhet av ITIL som processtyrningsmodell
- Mycket goda kunskaper inom Windows XP/7/8, MS Outlook, MS Office samt MS Active Directory etc.
- Kunskaper om nätverk och klienter i Microsoftmiljö
- Erfarenhet av olika remotehanteringsverktyg

Personliga egenskaper
Din personlighet präglas av ett stort engagemang och en tydlig drivkraft. Du trivs med att kommunicera med människor och har en hjälpsam och positiv attityd. Du är inte rädd för att ta egna initiativ och har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Du kan självständigt definiera, beskriva och leda arbetet mot uppsatta mål. Du agerar professionellt och handlingskraftigt även i pressade situationer och har förmågan att prioritera, då arbetsbelastningen periodvis kan vara hög.

I tjänsten förekommer resor, inom Sverige, varför det är ett krav att du har körkort.

Arbetstider och anställningsform
Heltid, tillsvidare, anställd som konsult hos Vision Zero.

Ansökan
Du är välkommen att skicka in din ansökan till jobb@visionzero.se senast 2013-11-30. I din ansökan ska du bifoga ditt CV tillsammans med ett personligt brev där du beskriver varför just du skulle passa för rollen som teamledare i Service Desk Center.

Vision Zero är ett IT-konsultföretag med IT Service Managementspecialister. Konsulterna är specialister inom IT-support och Service Desk och arbetar inom tre områden; Management Consulting, Sourcing av Service Desk/Help Desk samt Interim Management av ITIL-roller i Service Desk. Företaget startades 2006 och vi har verksamhet i Stockholm, Göteborg och Sollefteå.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VISION ZERO IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 11 november 2013

Besöksadress

FRÖSUNDAVIKS ALLÉ 15
SOLNA

Postadress

FRÖSUNDAVIKS ALLÉ 15
SOLNA, 16970

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024