Visionär enhetschef för kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Du som får denna helt nya roll hos oss på Stockholms stad kan förvänta dig spännande och utmanande arbetsuppgifter.I stort kommer du att få vara med och driva utvecklingen kring invånarnas nya serviceorganisation - vårt nya kontaktcenter.Du får sälja in konceptet och våra tjänster till olika parter inom staden och kommer även hantera nyrekrytering för att bygga upp vår organisation.Ditt uppdrag Den organisation vi nu vill att du ska vara med och bygga upp är helt ny.Det betyder att du ska bana väg över helt otrampad mark och kan få möjligheten att bygga något alldeles nytt helt från grunden.Vår vision är att vi om 5 år ska få besök från både när och fjärran, i syfte att lära av oss.Konkret innebär tjänsten att du bland annat får leda arbetet i det av våra kontaktcenter som är placerat i Tekniska nämndhuset, vilket innebär att du får både budget och personalansvar.Du blir också ansvarig för att planera och säkerställa att dina medarbetare får kontinuerlig kompetensutveckling och kan möta de krav våra medborgare ställer på oss.Vidare kommer du att ha ansvaret för den utveckling och förfining av servicen som är nödvändig för att nå ett gott samarbete med verksamhetschefer och kunderna, det vill säga stadens tekniska förvaltningar och bolag.Det blir också du som driver på arbetet med att knyta nya processer och verksamhetsområden till det tekniska kontaktcentret.Givetvis utför du detta arbete med målet att bedriva verksamheten kostnadseffektivt - samtidigt som vi levererar hög kvalitet.En av dina viktigaste arbetsuppgifter i etableringsfasen, blir att möta andra chefer inom Stockholms stads förvaltningar och bolag, och göra nyttan av att vara en del i denna servicehöjande organisation tydlig för dem.Du kommer ingå i ledningsgruppen tillsammans med enhetschefen för det andra kontaktcentret och den verksamhetschef du rapporterar till.Din placering blir i lokalerna på Kungsholmen.Inom Serviceförvaltningen finns två kontaktcenter - ett som arbetar med mjukare frågor och ett som arbetar med mer tekniska frågor, som exempelvis stadsmiljö, trafik, parkering, avfall, bygglov och miljöfrågor med mera.Våra två kontaktcenter är geografiskt skilda, men ska samarbeta så att invånarna upplever samma service.Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Du som söker ska ha en lämplig högskole- eller universitetsutbildning, gärna med inriktning mot juridik eftersom du måste kunna förhålla dig till regelverk och myndighetsutövning.Denna utbildning kompletterar du med dokumenterad erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete samt gedigen chefserfarenhet från kontaktcenter eller kundtjänstverksamhet.Du behöver ha god vana vid arbete med IT och tekniska hjälpmedel för att lyckas i rollen.Och det är meriterande om du är van vid att arbeta inom kommunal verksamhet eller annan offentlig verksamhet - alternativt från en idestyrd organisation.Som person har du lätt för att skapa relationer och en naturlig förmåga att nätverka.Du är drivande, analytisk, engagerad och du trivs med att arbeta för att nå högt ställda visioner.Dessutom är du tydligt resultat- och målinriktad samtidigt som du har lätt för att motivera och samarbeta med andra.Din starka inre drivkraft kombinerar du naturligt med en stabilitet, tydlighet och kapaciteten att arbeta processinriktat.Din intresseanmälan med CV vill vi ha in snarast, dock senast 2009-03-16 viawww.assessio.se/rekrytering.

Artiklar i detta ämnet

  1. Bra ledare som chef

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms Stad
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 19 februari 2009
  • Ansök senast: 16 mars 2009

Liknande jobb


Vill du bli vår nya VA-chef?

Vill du bli vår nya VA-chef?

22 november 2024

15 november 2024

Enhetschef, lokalvård

Enhetschef, lokalvård

15 november 2024

Chef för utbildningskontoret

15 november 2024